توزیع 500 هزار دعای سفر همراه با ادعیه روزانه توسط جوانان هلال احمر

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان جوانان هلال احمر گفت: 500 هزار دعای سفر همراه با ادعیه روزانه به مراجعه‌کنندگان پایگاه‌های هلال احمر در طرح ملی نوروز توزیع شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، وحید قبادی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در نشست خبری ارایه گزارش عملکرد طرح ملی نوروز 93 اظهار کرد: بر اساس استراتژی 20-20 فدراسیون صلیب سرخ رویکردی را برای تحقق نجات جان مردم با محور آگاهی‌بخشی و توانمندی بر پایه اینکه مردم خودشان سلامت خودشان را حفظ کنند مدنظر قرار گرفته و با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی – عروقی بیشترین آمار مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص می‌دهند و فشار خون به عنوان بیماری خاموش مهم‌ترین عامل بروز این بیماری است در پایگاه‌های هلال احمر طرح سنجش فشار خون و دیابت صورت گرفت که 426 هزار نفر در این طرح سنجش شده و نتایج آن در قالب طرح پژوهشی در اختیار معاونت درمان هلال احمر و وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

 

رییس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه هزار پایگاه در مبادی ورودی و خروجی و اماکن سیاحتی و زیارتی سازمان جوانان مستقر بود، اظهار کرد: 20 هزار نفر داوطلب در این پایگاه‌ها فعالیت داشتند که بیش از 51 هزار نفر روز مأموریت در این طرح انجام پذیرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: برای آگاهی‌بخشی نیز بروشورهایی با اطلاعات تلفن‌های اضطراری اطلاعات لازم در خصوص فعالیت‌های خودامدادی و بیماری‌های فشار و دیابت در اختیار مردم قرار گرفت.

 

قبادی همچنین از راه‌اندازی سایت سفر سالم در راستای طرح نوروزی 93 خبر داد و گفت: در این سایت اطلاعات مربوط به آب و هوا، فاصله شهرها، اطلاعات سلامت و ایمنی سفر درج شده که تنها مختص به طرح نوروز 93 نیست و افراد می‌توانند هنگام سفر از اطلاعات مفید آن استفاده کنند.

 

وی افزود: در مدت اجرای این طرح پنج میلیون و 591 هزار خودرو به پایگاه‌های سازمان جوانان مراجعه و 15 میلیون مسافر در این طرح از خدمات سازمان جوانان بهره‌مند شدند.

 

رییس سازمان جوانان هلال احمر همچنین با اشاره به اجرای طرح شهاب گفت: جوانان هلال احمر با دوچرخه‌های پلاک شهاب و فرم مخصوص در محل تجمع و جاده‌های صعب‌العبور حضور یافته و فعالیت‌های امدادی و اطلاع‌رسانی را انجام دادند.

 

به گفته قبادی، استان‌های پرترافیک برای دریافت خدمات سازمان جوانان هلال احمر استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و خوزستان بودند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 356429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha