آیین غبار روبی امامزاده حسن(ع) در کرج/ امام زادگان رزق الهی اند

خبرگزاری شبستان: آیین غبار روبی امام زاده حسن(ع) در کرج با حضور نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و مسوولان ارشد استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز؛ آیین غبار وربی رسمی است، که از دیرباز دل های مشتاق را به سوی خود می کشاند، تا به واسطه پاک شدن غبار بارگاه سیرت های دل بندگان از زنگارهای روزگار پاک و آزاد شود.

 

امام زاده حسن(ع) یکی از امام زادگان واجب التعظیم البرز است، که در مرکز شهر کرج قرار دارد، امام زاده ای عظیم که نسب آن به قول های معتبری به امام موسی کاظم(ع) و برادر تنی حضرت علی بن موسی رضا(ع) می رسد.

 

در آغازین روزهای کاری در سال جاری صحن و بارگاه این امام زاده میعادگاهی شد، تا جمعی از مسوولان اجرایی استان در آن گردهم آیند و در این آیین باشکوه شرکت کنند.

 

قرائت قرآن، ذکر روضه و طلب خیر و برکت از جمله مواردی است، که در این آیین اجرا می شود، اما آنچه بسیار حضور دارد و به برکت مقام شریف امام زاده است، حضور تمام دل و خاطر روح است.

 

در حاشیه این آیین محمدجواد کولیوند، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امام زادگان شریف رزق الهی هستند، که مردم به واسطه آنان بسیاری از خواسته ها و نیازهای خود را مرتفع می کنند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نگاه مقام معظم رهبری به امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی است، بنابر این فرمایش باید نگاه فرهنگی به این اماکن داشته باشیم و در رونق آن بکوشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 356498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha