فرهنگ نماز در مدارس با حداث نماز خانه های مناسب تقویت شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: فرهنگ نماز در سطح مدارس و در بین دانش آموزان با اخداث نمازخانه های مناسب تقویت می شود.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، ظهر امروز(18 فروردین) در دیدار با کارکنان اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز این استان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی امری ضروری و مورد نیاز در استان ایلام است.


وی، با اشاره به اینکه مدارس جدید باید بر اساس معماری اسلامی و متناسب با نیاز دینی و علمی دانش آموزان ساخته شود، افزود: ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در گوشه گوشه استان ایلام از نیازهای اساسی بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.


امام جمعه ایلام، با بیان اینکه فضای مدارس نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد، تصریح کرد: این مدارس باید با نماد فرهنگ اسلامی احداث و ساخته شوند تا در اختیار دانش‌آموزان برای علم‌آموزی قرار گیرد.


آیت الله لطفی، خاطرنشان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس در احداث فضاهای مناسب برای تربیت نسل جوان و پویا گام های موثر و موفقی برداشته است.


مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز در این دیدار، گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای انجام وظایف محوله و با همکاری و فعالیت خیرین مدرسه ساز، اهتمام ویژه ای در سال جاری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دارد.


سعید هژبری، ابراز کرد: اجرای طرح تخریب و بازسازی،مقاوم سازی و بانشاط سازی و همچنین تامین تجهیزات لازم و احداث نمازخانه های مدارس از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


وی، از برگزاری شانزدهیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره در استان فراهم شده است و انتظار می رود که در این جشنواره کمک های خوبی در راستای توسعه فضاهای اموزشی استان جمع آوری شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 356510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha