صادرکنندگان قطعنامه اروپایی افرادی کوچک‌مغز هستند

خبرگزاری شبستان: جوکار در نطق میان‌دستور امروز به نام سال جدید و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمان خبرگزاری شبستان، محمدصادق جوکار نماینده یزد در نطق میان‌دستور امروز به نام سال جدید و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا اشاره کرد. نماینده یزد ضمن یادآوری شعار امسال که توسط رهبری انتخاب شد، گفت: جامعه اسلامی متناسب با اهداف اجتماعی شکل می‌گیرد و تضمین سعادت دنیوی و اخروی در سایه جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی برای تحقق آنها اشاره کرد و همچنین اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر سرمایه‌های مردمی و نیازمند یاری جمعی عنوان نمودند.

جوکار ضمن بیان این مطلب افزود: در عرصه فرهنگی توده‌های مردم باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی فعال باشند و جوانان نیز فعالیت‌های فرهنگی خود را استمرار دهند و عالمان نیز همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند در عرصه فرهنگی همچنان پیش‌قدم باشند.

نماینده یزد فرهنگ را بستر شکل‌گرفتن خیزش‌های اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: تمامی کارها باید پیوست فرهنگی داشته و مبنای فعالیت‌های بومی و محلی کار کنند. همچنین در اقتصاد مقاومتی مدیریت مبتنی بر کلان‌نگری نباشد و آنچنان پیش رود که مدیریت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پیش رفت.

این نماینده با اشاره به اینکه مجلس با اعتقاد کامل و بر مبنای کارشناسی علمی نسبت به الگوگذاری اقدام می‌کند، گفت: دولت نیز باید پشتیبان مجلس باشد و عزم ملی برای تحقق شعار سال انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به قطعنامه صادرشده توسط پارلمان اروپا گفت: هیئت اروپایی در جایگاه صدور قطعنامه نیست و صدور چنین قطعنامه‌ها و بیانیه‌هایی نشان از عدم درک مصوب‌کنندگان نسبت به تحولات سیاسی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی صدور چنین قطعنامه‌هایی را ناشی از وجود حس نژادپرستی در اروپاییان دانست و گفت: آنها حس نژادپرستی خود را حفظ کرده‌اند و این حس برتری‌طلبی را مانند زمان‌های بسیار دور و دوران سیاه اروپا همچنان ادامه داده‌اند.

جوکار افزود: عملکرد ددمنشانه آنها در جنگ‌های گذشته و بخصوص هشت سال دفاع مقدس بسیار روشن است و همکاری آنها با صدام در تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: حس برتری فرهنگ لیبرال دموکرات آن‌قدر در ذهن کوچک اروپاییان سایه انداخته که اجازه انتخاب به مردم خود نمی‌دهند و آنها که میزان مشارکت‌شان در فعالیت‌های سیاسی کمتر از 50 درصد است نشان از عدم مشروعیت دولت‌هایشان دارد و به همین دلیل سعی دارند مشارکت‌های بالای مردم ایران را زیر سوال ببرند.

نماینده یزد گفت: هدف اروپاییان سلطه بر دنیا و دست‌یابی به خواسته‌های نامشروع‌شان است و آنها پایمال‌کننده‌ترین حقوق بشر و پرورشگاه حمایت از تروریسم و رژیم صهیونیستی هستند در صورتی که هدف نظام اسلامی هدفی است که اسلام مشخص کرده و در آن ظلم و تضییع حقوق وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز فناوری هسته‌ای گفت: روز فناوری‌ هسته‌ای را که حاصل خودباوری و تلاش دانشمندان و پشتیبانی مردم است تبریک می‌گویم و هرگونه اقدامی که در پیشبرد و توسعه و رشد کشور ما خللی وارد کند با قهر ملت روبرو می‌شود.

وی از تیم مذاکره‌کننده خواست در مذاکرات عزت و حکمت و مصلحت را مدنظر قرار دهند و عزت‌مندی حسینی را در مقابل دشمنان در سیاست خارجی مدنظر داشته باشند و تمامی امتیازدهی‌ها و یا امتیازگرفتن‌ها را ذیل این مفهوم تعریف کنند.

وی همچنین خواستار عدم تعطیلی هرگونه مرکز هسته‌ای در کشور شد و گفت: به هیچ‌وجه نباید از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 356708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha