تدبر در قرآن کریم باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم بر تدبر در قرآن کریم تاکید و آن را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز (19 فروردین) در دیدار با گروهی از پرسنل جذب و گزینش نیروی انتظامی سراسر کشور با بیان اینکه باید به معنی قرآن توجه و اهتمام داشته باشیم گفت: نباید به گونه‌ای باشد که تنها آیات را بخوانیم بلکه باید به معانی آن نیز توجه داشته و در قرآن تدبیر کنیم.


وی بیان داشت: اگر واقعا به آنچه خداوند از طریق پیامبر اسلام (ص) به انسان‏‌‏ها عطا کرده آگاهی یابیم قلبمان تکان خواهد خورد و بر ایمانمان افزوده می‏‌‏شود.


این مرجع تقلید با اشاره به رواتی از امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان می‏‌‏فرمایند هر وقت به آیات مربوط به بهشت رسیدید آرزو و دعای شما این باشد که خداوند بهشت را نصیبتان کند و هرگاه به آیات مربوط به دوزخ برخوردید از خداوند بخواهید که اهل نجات باشید و این در واقع توجه به معنای آیات است.


آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر ایمان قلبی گفت: همه به فکر این امر مهم باشیم و در راستای ترویج آن باید بکوشیم و اگر ایمان قلبی باشد توطئه‌ها نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.


وی گفت: ایمان قلبی مهمترین مسئله‏‌‏ای است که انسان با آن روبه‌رو می‏‌‏شود و مهمترین خواسته هر شخص از خداوند باید تقویت اعتقادات و ایمان درونی باشد.


این مرجع تقلید تاکید کرد: لباس ظاهری ملاک و معیار برای تشخیص ایمان افراد نیست و باید به باطن افراد مراجعه کنیم تا متوجه امر شویم.


آیت‌الله علوی گرگانی افزود: خداوند خریدار قلب‏‌‏های انسان‏‌‏هاست و در روز قیامت تمام اعمال خوب و بد انسان نشان داده می‏‌‏شود و آنگاه است که آدمی از رفتارهای بد گذشته پشیمان خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 356843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha