شهید مرتضی آوینی، تبیین کننده هنر انقلاب است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حوزه هنری استان البرز با تبریک فرارسیدن هفته هنر انقلاب گفت: شهید مرتضی آوینی، هنر متعهد را در جامعه تبیین و ترویج کرد.

عبدالحمید قره داغی، مدیرکل حوزه هنری استان البرز در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شبستان در البرز گفت: هنر انقلاب به معنای روح تعهد به ارزش های انسانی با هدف ترویج ارزش های انقلابی است، روح تعهد به ارزش ها با مکتب تشیع تکیمل شد و به واسطه تلاش و بزرگی شهید مرتضی آوبنی، به اوج خود رسید.

 

قره داغی افزود: تعهد، واژه تکمیلی هنر است، هنر متعهد هنری با باور به ارزش های انسانی با محوریت دینی است، هنر متعهد یعنی، تمام نمادهای هنری برگرفته از تعهد و بر مبنای باوردینی هستند.

 

وی ادامه داد: در این میان سینما نیز یکی از جلوه های هنر است، که بعد از انقلاب از تکنیک حرفه ای خاصی استفاده نکرد، اما حرف تازه ای برای گفتن داشت، سینمای متعهد، موسیقی متعهد و نویسنده متعهد این ها یعنی تعهدی از باورهای انقلابی، انقلابی که بر مبنای احکام دین و شریعت است.

 

این مسوول با اشاره به افق ترسیم شده در نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: سال 93 با توجه به نگاه ترسیمی مقام معظم رهبری، سال" اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" است، به همین منظور باید در سال جاری عزم و تلاش تمام مردم و مسوولان با یک مدیریت جهادی صرف ارتقاء فرهنگی و اقتصاد شود، که در این مسیر متولیان فرهنگی و هنرمندان متعهد مسوولیتی دوچندان دارند.

 

لازمه تحقق ارتقاء فرهنگی جامعه بارور شدن ذائقه های با بصیرت است

 

مدیرکل حوزه هنری استان البرز گفت: کار فرهنگی نیاز به بازده زمانی معین دارد، پرورش ذائقه هایی با باورهای ارزشی سعی و اهتمام مردم و مسوولان را با همت مضاعف می طلبد.

 

این مسوول افزود: یکی از اتفاقاتی که در عرصه فرهنگی باید بیافتد و پررنگ نیز باشد، بازنگری است، از این منظر که نیاز مطلوب جامعه برمبنای ارزشی و دینی چه مباحث و مسائلی است، که با پرورش آن بتوان در رونق آن تلاش کرد.

 

قره داغی در ادامه در خصوص برنامه های اجرایی حوزه هنری استان البرز در هفته هنر انقلاب گفت: برنامه های حوزه هنری در این هفته به در دو قسمت تقسیم می شود، نخست، فضاسازی در استان است، که برای ارتباط با عموم مردم نصب بنر، پوستر و اجرای تئاتر خیابانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: قسمت دوم برنامه های حوزه هنری در هفته انقلاب، نشست های تخصصی است، نقد فیلم در سینمای هجرت، نشستی به منظور جریان شناسی سینما با حضور محمود فراست و سید محمد حسینی روز سه شنبه هفته آینده که در ساعت 5 بعد از ظهر در سالن نژاد فلاح برگزار می شود، همچنین نشست تخصصی هنرهای تجسمی گرافیک با حضور سید حمید شریفی در همان روز در مکان حوزه هنری استان البرز برگزار می شود، که از جمله برنامه های حوزه هنری به مناسبت این هفته مبارک است.

 

گفتنی است؛ سینما هجرت کرج و سینمای فردیس به مناسبت هفته هنر انقلاب با سی درصد تخفیف با اکران فیلم های "چ"، "معراجی ها" و طبقه حساس، در اختیار عموم علاقمندان به سینما است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 357241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha