عزم جدی برای مدیریت جهادی در هدفمندی یارانه باید نهادینه شود

استاندار اردبیل، گفت: مقام معظم رهبری در شعار امسال خدمتگزاران مردم را به عزم جدی برای مدیریت جهادی فراخوانده اند و وظیفه ما است تا در عرصه مدیریت بخصوص مسئله هدفمندی یارانه در استان نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، عصر امروز (20 فروردین) در جلسه ستاد استانی هدفمندی یارانه ها با حضور مدیران دستگاه اجرایی استان و جمعی از اسحاب قلم و رسانه، اظهار داشت: امسال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و ما باید به عنوان یک شهروند و هم به عنوان خدمتگزار مردم باید مدیریت جهادی را در جامعه نهادینه کنیم.


وی، با بیان اینکه که قانون هدفمندی و اصلاح قمیت حامل های انرژی از دولت قبل آغاز شده ولی اما به خاطر بعضی از نقصانها با مشکلاتی روبرو شده ایم، افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور قرار بود تورم و گرانی کنترل شود اما بخاطر برخی از کمبودها موجب افزایش چند برابری قیمت ها شد که دولت تصمیم دارد با اجرای مرحله دوم در اجرای دقیق این طرح بتواند این رکود و تورم را کنترل کند.


خدابخش، با اشاره به بدهی ها دولت به پیمانکاران بخصوص در استان اردبیل، تصریح کرد: اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها موجب شد تا سازمان آب منطقه ای اردبیل بالغ بر 120 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشته باشد که این فقط یک نمونه از رکود ها است.


استاندار اردبیل، با یادآوری این مطلب که بدهی به پیمانکاران موجب رکود در کار و اشتغال شده است، گفت: با تعطیل شدن شرکت ها و کارخانه ها کسانی که برای این شرکت ها کار می کردند نیز بیکار شده اند و حتی از داشتن بیمه درمانی نیز محروم هستند و این نفع خود مردم هم نیست.

 

وی، با اشاره به تاکیدات مراجع در انصراف از یارانه، گفت: دریافت یارانه حق همه است اما انصراف از موجب افزایش توان تولید، به گردش در آمدن صنایع و افزایش ایجاد اشتغال در جامعه است.


استاندار اردبیل، از اجرای طرح های موفق در سایر استان ها خبر داد و یادآور شد: مردم مراقب باشند این موضوع باشند که با دریافت یارانه و تزریق آن به جامعه این مسئله موجب تورم می شود و سعی کنند با تاسی از قرآن کریم و آیه "تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی" به ایجاد تعاونی ها این مبالغ را به سمت تولید و اشتغال سوق دهند.


در ادامه این جلسه، یاور محمد حسینی، مدیرعامل شرکت مخابرات اردبیل، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در سرعت اینترنت و رفع آن، گفت: از زمان آغاز ثبت نام طرح هدفمندی یارانه ها مخابرات استان تمام تلاش خود را انجام داده تا قطعی یا مشکلاتی به وجود نیاید البته صبح امروز بخاطر حجم زیاد مراجعه و استفاده از اینترنت با مشکلاتی مواجه شد که این مسئله هم اکنون رفع شده است.


محمد عبداللهی، مدیر کل پست استان اردبیل، بهروز دادخواه، مدیر امور شعب پست بانک استان اردبیل و نماینده نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هر کدام جداگانه به ارائه گزارش از اولین روز آغاز نام نویسی طرح هدفمندی یارانه پرداختند.


گفتنی است صبح امروز طی اطلاعیه ای استاندار اردبیل، معاونان، مدیران ستادی، فرمانداران، بخشداران، اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها، مدیران استان اردبیل، جمعی از اعضای شوراهای شهر، رؤسای اتاق‌های بازرگانی، تجار، بازرگانان، کسبه و بازاریان اردبیل از دریافت یارانه نقدی اعلام انصراف دادند.


پایان پیام/

کد خبر 357301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha