اقامه 700 نماز جماعت در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع)

خبرگزاری شبستان: مدیر تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی از اقامه 700 نماز باشکوه جماعت همزمان با ایام نوروز در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام محمود روحانی‌نژاد، مدیر تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی در تمامی اوقات شرعی شاهد برپایی نماز‌های باشکوه جماعت بود، اظهار کرد: 210 نماز جماعت صبح، 233 نماز جماعت ظهر و عصر و 256 نماز جماعت مغرب و عشاء در اماکن متبرکه رضوی اقامه شد.


وی اظهار داشت: نمازهای جماعت در این ایام به امامت حدود 50 نفر از علما، نخبگان حوزه و شخصیت‌ های برجسته دینی اقامه شد.


حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه در مواقع عادی، نماز جماعت در 19 مکان از حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود، افزود: با توجه به حضور پر شمار زائران حرم مطهر رضوی در ایام نوروز، نماز جماعت هر نوبت در 25 مکان برگزار شد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی بیان کرد: به منظور نظم و شکوه هرچه بیش‌تر اقامه نمازهای جماعت در بارگاه منور رضوی، روزانه 150 راهنمای نماز جماعت به عنوان انتظامات و مکبر وظیفه هدایت مردم به سمت نماز جماعت، تنظیم صفوف، برقراری نظم و تشویق مردم به شرکت در نماز اول وقت را بر عهده داشتند.


وی افزود: 122 نماز جماعت ظهر و عصر نیز در ادارات و مؤسسات تابع آستان قدس رضوی در ایام نوروز اقامه شد.


بنا بر گزارش شبستان، همچنین علی امینی، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نشست‌های قرآنی «کوثر» میزبان سه هزار و 400 زائر بارگاه منور عالم آل محمد(ص) بود.


امینی با بیان اینکه این نشست‌ها در ایام نوروز به مناسبت شهادت صدیقه‌اطهر، حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: 2 هزار از شرکت‌کنندگان برادران و هزار و 400 نفر از شرکت‌کنندگان این نشست‌ها خواهران بودند.


وی افزود: سلسله نشست‌های قرآنی «کوثر» در 17 جلسه و با حضور چهار کارشناس قرآنی بعد از نماز ظهر و عصر در دارالقرآن‌الکریم صحن جمهوری اسلامی برگزار شد.


امینی گفت: «حضرت زهرا(س) در کلام وحی»، «نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع)»، «نگاهی به اسرار و آثار تسبیحات حضرت زهرا(س)»، «حضرت زهرا(س) فرزند و مادری نمونه»، «شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام امام رضا(ع)»، «شیطان در قرآن» و «رزق حلال در قرآن» برخی از مباحثی است که در این کارگاه‌ها عنوان شد.


در ادامه مهدی لسانی، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از شرکت هزار و 751 زائر نوروزی در کارگاه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها ویژه عموم زائران تدارک دیده شد، گفت: 65 کارگاه قرآنی در این ایام در دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی کارگاه‌های «تفسیر و حدیث»، «تدبر در قرآن»، «تدبر در سیره معصومین(ع)»، «نهج‌البلاغه»، «شرح خطبه فدکیه» و «صحیفه سجادیه» را عناوین کارگاه‌های قرآنی حرم مطهر ذکر کرد و افزود: هزار و 128 زائر و مجاور در 44 کارگاه تفسیر و حدیث شرکت کردند.
 

لسانی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در کارگاه تفسیر و حدیث ضمن استفاده از تحقیق‌ها و پژوهش‌های قرآنی وحدیثی و فضای کتابخانه‌ای برای مطالعه از مشاوره‌های لازم اساتید متخصص نیز بهره‌مند می‌شدند.


پایان پیام/

 

کد خبر 357389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha