مفاهیم و ارزش های بلند انقلاب باید در تمامی هنرها تزریق شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست حوزه هنری خوزستان، اولویت اول حوزه هنری را توجه به شعار سال و همچنین سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: مفاهیم و ارزش های بلند انقلاب باید در تمامی هنرها، تزریق شود.

محمود نادری، سرپرست حوزه هنری خوزستان، با اشاره به برنامه های سال 93 به خبرنگار شبستان گفت: این برنامه ها در 6 بخش نمایش، آفرینش های ادبی، موسیقی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی و مطالعات و فرهنگ پایداری به صورت متوازن طراحی و تدوین می شود.

 

وی توجه به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی» که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده را اولین اولویت حوزه هنری عنوان کرد و افزود: امسال اهالی فرهنگ مفتخر هستند که سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و این موضوع مطالبه از بخش فرهنگ را افزایش خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: مطالبه از بخش فرهنگ، توجه به تولید برنامه های فاخری است که به تقویت ایمان و برنامه های اسلامی و تقویت بنیه فرهنگی ملت ما کمک می کند و امیدواریم بتوانیم این بخش را با تولید آثار برجسته و فاخر جواب دهیم و مفاهیم و ارزش های بلند انقلاب را در تمامی هنرها، تزریق کنیم.

 

نادری، با بیان اینکه با این کار زمینه را برای کشف و پرورش جوانان و همچنین تولید آثار فاخر و با شکوه فراهم کنیم تا بنیه فرهنگی و ایمان مردم تقویت شود، خاطر نشان کرد: دومین اولویت برنامه های حوزه هنری توجه به برنامه های مناسبتی در تقویم فرهنگی است.

 

وی تصریح کرد: یک دستگاه فرهنگی باید برنامه های خود را به صورت متوازن در طول سال طراحی کند و از آنجایی که حوزه ای تمام هنری است با تولید آثار هنری سعی داریم زمینه را برای فعالیت هنرمندان فراهم کنیم چرا که آثار تولیدی حوزه هنری باید شاخص و جریان ساز باشد.

 

وی با بیان اینکه به هنرمندان توصیه می کنیم مضامین مختلفی را در مجموع آثارشان رعایت کنند، عنوان کرد: همه ما به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارزش هایی که الهام گرفته از مکتب عاشوراست توجه می کنیم و به تولیداتی که این مضامین را در خود جای داده ارزش می نهیم، سعی داریم که این مضامین در فرم های هنری پیشرفته و استاندارد ارائه شود.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان، سبک زندگی ایرانی اسلامی را از دیگر مضامین و برنامه های حوزه عنوان کرد و ادامه داد: این سبک باید درمجموع تولیدات هنری برجسته باشد که در قالب های هنری از جمله فیلم مستند و فیلم کوتاه در حوزه ی تئاتر، ادبیات و هنرهای تجسمی، به تناسب ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه به دنبال هنر سفارشی نیستیم، تاکید کرد: احساس می کنیم که آثار هنری ما با این مضامین می توانند فرهنگ انقلابی را به دنیا معرفی کنند، قطعا سبک زندگی ایرانی اسلامی که توصیه رهبر نظام است از مضامین مورد پسند می باشد چرا که ما در رمان ها، داستان ها، اشعار و فیلم ها، توجه به شرافت، عدالت، هویت و مهربانی انسان ها و توصیه به رعایت محیط زیست می کنیم که همه این ها سبک زندگی ما را نشان می دهد.

 

وی بیان کرد: تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت از اسناد بالادست نظام ما و مجموع توانمندی ما هستند و در تدوین برنامه ریزی های سال 93 سعی بر به کاربردن این مضامین داریم تا بتوانیم هنرمندانی در همین راستا پرورش دهیم که دغدغه آنها مضامین اسلامی باشد و از همین هنرمندان می خواهیم که آثاری با این مضامین تولید کنند.

 

نادری، با اشاره به اینکه در سال 93 اولویت های دیگری را در برنامه هایمان در نظر می گیریم توسط مراکز تخصصی حوزه تدوین شده، ابراز کرد: مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در کشور با توجه به چشم انداز خود برنامه هایی را پیشنهاد می کند که این اولویت ها را در برنامه هایمان لحاظ می کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 357445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha