برگزاری دوره‌ های پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ های قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از سال جاری دوره‌ های آموزشی پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌ های قزوین برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حسین افشارمقدم بیان کرد: دوره ‌های آموزشی پیشگیری از ایدز بیشتر در مدارس و محله‌ های آسیب‌ خیز برگزار می ‌شد که اداره کل بهزیستی تلاش می ‌کند تا از اواخر فروردین ‌ماه سال جاری این آموزش ‌ها در دانشگاه ‌های قزوین نیز برپا ‌شود.
 

وی افزود: دوره‌ های آموزشی پیشگیری از ایدز در همه دانشگاه‌ های استان قزوین از جمله دولتی، پیام‌ نور، آزاد و علمی و کاربردی با هدف پیشگیری از بیماری ایدز در بین دانشجویان و افزایش آگاهی و اطلاعات آنان از این بیماری برگزار می ‌شود.
 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز با حضور مربیان‌ آموزش ‌دیده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، توضیح داد: در این دوره‌ها پکیج آموزشی و و آموزش ‌های لازم به دانشجویان ارائه می‌شود و مربیان نیز از دانشگاه علوم پزشکی قزوین هستند که در این راستا با اداره کل بهزیستی همکاری می ‌کنند.
 

وی خاطرنشان کرد: برپایی دوره‌ های آموزشی پیشگیری از ایدز تأثیر چشمگیری در کاهش و پیشگیری از این بیماری دارد به همین دلیل اداره کل بهزیستی قزوین در برپایی این دوره‌ ها در بین قشرهای مختلف مردم تلاش می‌ کند.
 

افشار مقدم اعلام کرد: دوره‌ های آموزشی پیشگیری از ایدز در مدارس و محله‌ های آسیب‌خیز از سال 90 به مدت دو سال آغاز شده است، هدف اداره کل بهزیستی استان قزوین در این طرح آگاهی و اطلاع‌رسانی بیماری ایدز به آحاد جامعه بوده است.
 

وی یادآور شد: تاکنون این دوره‌ های آموزشی پیشگیری از ایدز در همه محله‌ های آسیب‌خیز استان قزوین برپا شده و بیشتر مردم در این محله ‌ها آموزش ‌های لازم را دریافت کرده‌ اند.
 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: باید قشرهای مختلف مردم اطلاعات و آگاهی خود را پیرامون بیماری ایدز از طریق رسانه‌ های گروهی مانند روزنامه، مجله و اخبار ارتقا دهند و آنان با افزایش اطلاعات از این بیماری می‌توانند در برابر آن بیمه باشند.
 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، وی گفت: امروز عصر ارتباطات است و با روش ‌های نوین استفاده از اطلاعات آسان شده است و دیگر کسی نمی ‌تواند بهانه ‌ای در خصوص عدم آگاهی از بیماری ایدز داشته باشد چراکه اطلاعات در این بیماری بی ‌شمار است و افراد می ‌توانند با بهره ‌گیری از این اطلاعات خود را در برابر آن مصون بدارند.
 

افشار مقدم عنوان کرد: مبتلا شدن به بیماری ایدز به سن خاصی مربوط نمی‌ شود و همه‌ آحاد جامعه در معرض خطر این بیماری هستند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 357624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha