بزرگترین درس های تاریخ را باید از سیره حضرت زهرا (س) آموخت

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بزرگترین درس های تاریخ را باید از سیره حضرت زهرا(س) فرا گرفت، گفت: گسترش فرهنگ فاطمی سبب جلوگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته (22فروردین) در هشتمین نشست روحانیون بخش رودپی شهر تاریخی فرح آباد ساری با گرامی داشتن ایام فاطمیه که با نوروز تقارن داشته و تبریک سال نو عنوان داشت: حضرت زهرا(س) بانوی نمونه ای در ولایتمداری، عفاف و حجاب، عبادت، ایثار و گذشت در طول تاریخ اسلام است.


وی با بیان اینکه بزرگترین درس های تاریخ را باید از سیره حضرت زهرا(س) فرا گرفت، افزود: ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به عنوان الگو و سرمشق در جامعه تبیین شود.


آیت الله طبرسی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و دستیابی به موفقیت های علمی از برکات پیروی از سیره اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ فاطمی موجب استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های داخلی و بین المللی می شود.


وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا حضرت محمد(ص) اخلاقیات را بر دو قسم فضایل اخلاقی و رذایل اخلاقی دانست و گفت: نیکی، صبر، بردباری و... از فضایل و بخل، کینه، دروغ و... نیز رذایل اخلاقی هستند.


امام جمعه ساری از حضرت علی(ع) به عنوان نمونه صبر و بردباری یاد کرد و بیان داشت: آن حضرت در زمان حکومت با توجه به اینکه در واقعه غدیر از سوی حضرت محمد(ص) به جانشینی برگزیده شده بود اما بعد از رحلت رسول خدا با مخالفت های متعددی روبرو شده است.


وی بر لزوم درس آموزی از زندگی حضرت زهرا(س) با مطالعه سیره و فضایل آن حضرت تاکید کرد و خاطرنشان شد: حضرت فاطمه(س) اصل و ریشه مسلمانان است و عنصر فاطمه(س) از میوه بهشتی است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گسترش فرهنگ فاطمی سبب جلوگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود، اذعان داشت: وراثت، تربیت و محیط بر فرد و جامعه اثرگذار است.


پایان پیام/

کد خبر 357648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha