اوقات فراغت، مهمترین بحث امروز جوانان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: ارائه راهبردهای فرهنگی در اوقات فراغت مهم ترین بحث امروز جوانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حسین گنجی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، امروز(23فروردین) در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان استان گفت: این جلسه با هدف تبیین و تقویت جایگاه جوانان در جامعه و اعتلای نسل جوان و بررسی راهکارهای اجرایی شدن سند هویت برگزار شده است.

 

وی افزود: در این بین توجه به مسائل نوجوانان و جوانان که دغدغه ای همیشگی به حساب می آید، به دلیل ورود ناگهانی آنان به اجتماع و در نتیجه افزایش احتمال بروز رفتارهای نامتعادل، بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری، افزود: نیمی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند، جمعیتی که می توان با برنامه ریزی صحیح از انرژی های فراوان و متراکم آنها برای سازندگی کشور استفاده کرد و در عین حال بی توجهی به آنها تشدید انحرافات و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

 

گنجی گفت: به همین جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسئله مهمی است و نباید آن را به برنامه های محدودی خلاصه کرد که پس از پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی تدارک دیده می شود.

 

وی اضافه کرد: پرکردن بهینه اوقات فراغت، بحثی فرابخشی تلقی می شود و تمام مجموعه های فرهنگی در این کار دخیل هستند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: متأسفانه به دلیل افزایش سال های تحصیلی، بسیاری از جوانان با آنکه به سن بالاتری رسیده اند، اما هنوز هویت دانش آموزی دارند که هویت دیررس تلقی می شود.

 

گنجی در ادامه گفت: برخی هم به دلیل بحران اقتصادی خانواده، سریع وارد چرخه اقتصاد می شوند و به جای بازی کردن، به کار مشغولند که هویت زودرس پیدا می کنند. برخی هم مغشوش هستند.

 

وی به پژوهش‌های کاربردی، ارتقای توانمندی‌های‌ جوانان، حمایت از برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، حمایت از تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی جوانان و زنان، ارتقای فرهنگ و هویت دینی و ملی جوانان در ذیل سند هویت پرداخت و گفت: ضوابط اجرایی سند هویت تهیه و پس از تصویب نهایی به دستگاه های عضو ابلاغ می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 357886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha