دختران و مادران امروز جامعه مادران شهدا را الگوی خویش قرار دهند

خبرگزاری شبستان: نایب رییس اول مجلس خطاب به دختران و مادران و همسران امروز جامعه گفت: مادران شهدا را به عنوان الگوی فردای خود داشته باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس ریاست دقایقی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در ابتدای جلسه با گرامی داشت روز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: انقلاب اسلامی تمامی دستاوردهای ارزشمند خویش را در عرصه های سیاسی فرهنگی و اقتصادی و در پرتو مجاهدت شهدای عالیقدر وجانبازان سرافراز و ایثارگران به دست آورده است که ایران اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت ایستادگی و مقاومت می‌شناسند.

وی اظهار کرد: شخصیت های برجسته تاریخ امروز ایران زمین تمام هویت خویش را در آغوش لبریز از عشق و محبت مادران بزرگوار خویش به دست آورده است و از ایثارگران عزت آفرین ایران اسلامی که حیات ملکوتی مادران خویشند ایثارگران عزت آفرین و سرافراز ایران زمین ثمره حیات ملکوتی مادران خویشند و این سخن رسول مکرم اسلام که فرمودند بهشت زیرپای مادران است بلندترین کلام در تبیین شخصیت مادر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: از منظری که او چون کوهی بلند و فراتر از بهشت ارزیابی می‌شود و بهشت در برابر عظمت او متواضع است زیرا محصول کار بزرگ مادران ساده گیتی است و از منظری دیگر قدمهای مادران است که با تربیت انسانهای صالح دنیا و آخرت را به بهشتی ماندگار تبدیل می کند.

نایب رییس اول مجلس تاکید کرد: لذا باید مقام و منزلت مادران فرزانه شهدای عالیقدر و ایثارگران سرافراز جانبازان پرافتخار و آزادگان را گرامی داشت و در برابر عظمت روح انها تواضع کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم که همسران و دختران و فرزندان مادران امروز در فردای ایران همیشه چهره های پرافتخار و به عنوان الگوی خود داشته باشند و از مکتب انسان ساز آنان الهام بگیرند و در سایه آموزه‌های انسان ساز آنان به تربیت نسلی مومن و وفادار که راه شهدای عالیقدر را تداوم بخشند همت بگمارند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: در کنار این ستاره های پرفروغ شاهد درخشش ستاره های دیگری با نام مقدس همسران شهدا هستیم انانکه مسئولیت سنگین همسران شهید خویش را بر دوش گرفته اند و نه تنها به عنوان مادر، به عنوان مادری که رسالت پدر را عهده دار بود در تربیت فرزندان همت گماردند و به پاسداری ارزشها و اهداف و خون مقدس شهدا اقدام کرده‌اند و در این راه نیز گامهای بلند برداشته اند و سختی‌های فراوان را تحمل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پروردگارا ملت ما را پاسدار این همه ارزش و فداکاری قرار بده و ما را قدردان مجاهدت مادران و پدران عالیقدر شهدا و همسران صبور و مومن و فداکار انان قرار بده و فرزندان شهدا و ایثارگران را بهترین رهروان راه انان قرار بده و انقلاب اسلامی را برای همیشه در مسیر روشن شهدا عزت و اقتدار روزافزون قرار بده.

ح ابوترابی فرد گفت: هنر مادران شهدا تربیت فرزندانی است که مسئولیت خطیر خود را شناختند و با الهام از آموزه های دینی در سخترین مسئولیت و انجام شایسته رسالت خویش همت گماشتند و با شناخت نظام و رهبری سالم نظام و تبعیت از ولی فقیه خویش وحدت و انسجام ملی و اسلامی و اقتدار برآمده از این استحکام را به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: شهدا مادران و همسران شهدا نماد ایمان به خدا، شناخت آموزه های دینی و حرکت در راه مقدس پیامبر اعظم و پیشوایان معصوم دین بوده‌اند.

پایان پیام/
 

کد خبر 357944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha