تکریم مادران شهدا؛ رسالت امروز رهروان راه حضرت زهرا(س) است

خبرگزاری شبستان: معاونت بسیج خواهران ناحیه جوادالائمه(ع) در کرج با تاکید به اهمیت تکریم مادران شهدا گفت: تکریم مادران شهدا؛ رسالت امروز رهروان راه حضرت زهرا(س) است، که در سنگر ولایت تا منزل شهادت قدم گذاشت.

فاطمه ابراهیمی، معاونت بسیج خواهران ناحیه جوادالائمه (ع) در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در البرز، در خصوص اهمیت تکریم مادران و خواهران شهدا و حضور زن در عرصه اجتماع گفت: تکریم مادران شهدا به معنای یادآوری رسالتی است، که بهترین بانوی آسمانی حضرت زهرا(س) آن را به نام خود در تاریخ بشرییت ثبت کرد و آن دفاع از ولایت است.

 

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که از دامن زن مرد به معراج می رسد، تصریح کرد: قطعا زمینه سازی برای اتفاق این جمله برای بسترهای مختلف اجتماع باید فراهم شود و البته سالهای دفاع مقدس یکی از فرصت های ظهور این فرمایش امام خمینی (ره) بوده است.

 

به گفته ابراهیمی، اولویت اصلی برای پیروزی رزمندگان در این دوران پس از توکل به خدا و عنایت اهل بیت(ص) ، وجود و همت زنان این مرز و بوم بوده است.

 

معاونت بسیج خواهران ناحیه امام جوادالائمه محمدشهر تصریح کرد: مادران، همسران و دخترانی بودند که از علاقه خود نسبت به عزیزانشان گذشتند و به ندای رهبر لبیک گفتند و در پشتیبانی از آنان کمترین کوتاهی را نکردند.

 

این مسئول ادامه داد: زن یک ارزش است، ارزشی که خداوند با توجه به تمامی لطافت ها و جنبه های روحی و جسمی اش به وی عطا کرده است.

 

به گفته ابراهیمی، اگر ظاهر و حجاب الهی که خداوند برای زن متصور شده است، حفظ شود زن با وجود ایمنی و در فضایی آرام وارد عرصه های اجتماعی می شود و نقش آفرین صحنه های مرتبط با وجود خود خواهد بود.

 

ابراهیمی افزود:اسلام به عنوان یک درخت جوان یک هدیه الهی، یک الگوی عالی برای جایگاه زن ترسیم کرده است و هیچ چیز نمی تواند از حضور اجتماعی زن در صحنه های اجتماعی جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به جنبه های مختلف وجود زنان و رشد آن در صحنه های اجتماعی عنوان کرد: اصل و ریشه رشد یک کشور و جامعه بر مبنای حفظ هویت زن در جامعه است، اگر جامعه به بالندگی برسد به واسطه حضور آگاهانه زنان و تحقق جنبه های مختلف وجود آنان خواهد بود.

 

معاونت بسیج خواهران ناحیه امام جوادالائمه محمدشهر در پایان اظهار داشت: الگوی ما حضرت زهرا(س) است و ما هر کجا کم می آوریم به ایشان رجوع می کنیم و رهنمودهای عالی بهترین بانوی عالم را سرمشق قرار می دهیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 357968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha