پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم ترین وظایف سازمان بهزیستی

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش مشکلات روحی و روانی در اجتماع از مهم ترین وظایف سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد همایش یک روزه توانمندسازی و مدیریت بحران "طرح محب" امروز با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی استان و مسئولان شهرستانی در محله (مُور) مسجد جامع صاحب الزمان (عج) برگزار شد .

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ابتدای این همایش یک روزه به نقش سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان های مردمی است که وظایف و ماموریت های سنگینی برعهده دارد.

 

نورعلی کاظمی افزود: این سازمان رسالت عظیمی در قبال همه اقشار مختلف جامعه از زمان شیرخوارگی تا پیری را برعهده دارد.

 

وی بیان داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش مشکلات روحی و روانی در اجتماع از مهم ترین وظایف سازمان بهزیستی است .

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: ارائه طرح های حمایتی در زمینه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، هنری و توانمندسازی معلولان در جامعه از اهداف بلند سازمان بهزیستی است.

 

وی هدف از اجرای طرح "محب" را توانمندسازی مدیریت بحران و ایجاد آمادگی در مقابله با حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی دانست.

 

کاظمی در ادامه تاکید کرد: این طرح به منظور آشنایی بیشتر ساکنین بافت های فرسوده در مواجه با بلایایی طبیعی در محلات و کوچه های بافت فرسوده شهر لنده که از مخاطرات بالایی برخوردار هستند اجرا شد که برای اولین بار در سطح استان و شهرستان در محله (مُور) لنده اجرا شد.

 

وی اظهار داشت: این همایش یک روزه با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی استان، مدیران و اعضای شورای اداری شهرستان، اساتید حوزه روان شناسی و روان شناختی دانشگاه ها و اهالی محله "مُور" در لنده اجرا شد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: توانمندی ساکنین محلات و بافت های فرسوده در مقابل سیل و زلزله از مهم ترین نیازهای این محلات است و امیدواریم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بتوانیم جامعه عمل بپوشانیم و با عزمی ملی راسخ و مدیریتی جهادی مشکلات مردم را حل کنیم.

 

بخشدار مرکزی لنده هم در حاشیه همایش یک روزه توانمندسازی و مدیریت بحران، گفت: مدیریت بحران با آموزش و فرهنگ سازی در جامعه تحقق می یابد.

 

سید غفار فروزنده افزود: مدیریت صحیح در تصمیم گیری، حفظ خونسردی، سرعت عمل، هماهنگی و همکاری ادارات در هنگام بحران از عوامل موفقیت آمیز در کنترل بحران هاست.

 

این مسئول تصریح کرد: برپایی طرح توانمندسازی و مدیریت بحران "طرح محب" یکی از اقدامات پسندیده سازمان بهزیستی است که در راستای پیشگیری از معلولیت های جسمی ، روانی و سایر آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: فرهنگ سازی و آموزش دوبال اصلی برای پرواز هر ایده و عقیده هستند که نیاز به تعمیم بخشی بیشتر این موضوع در جامعه است.

 

بخشدار مرکزی لنده گفت: این طرح جز با همکاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی و ادارات عملیاتی نظیر هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی، برق، گاز و آب و فاضلاب شهری در سطح شهر باید انجام گیرد و حفظ روحیه تعامل و همکاری از ضروریات این طرح است.

 

گفتنی است بعد از اظهارنظراساتید دانشگاه در حوزه های های مدیریت بحران و روانشناسی بحران در زمان بحران کارشناسان هلال احمر آموزش های حین و بعد از حوادث و سوانح را به صورت عملی اجرا کرده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 358023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha