فعالیت 530 واحد تولیدی در ایلام

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ایلام، از فعالیت 53 واحد صنعتی در این استان خبر داد.

یارالله نصیری، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ایلام، صبح امروز(24 فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری بوده که در حال حاضر بالغ بر 6 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.


وی، با بیان اینکه از تعداد 44 معدن موجود در استان 30 معدن فعال وجود دارد، افزود: سالانه بیش از 9.5 میلیون تن استخراج مواد معدنی صورت می گیرد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، با اشاره یه ضرورت به زیر ساخت های توسعه تجارت خارجی استان و مرز بین المللی به عنوان یک ظرفیت اقتصادی مناسب، ابراز کرد: در حال حاضر، با حضور سرمایه گذاران بومی استان پایانه صادراتی مرز بین المللی مهران مراحل نهایی تکمیل و راه اندازی را طی می نماید.


نصیری، یادآور شد: این اقدام رونق مرز، کاهش بار ترافیکی و انسجام بخشی بیشتر به نحوه خدمات رسانی به تجار و بازرگانان استان به همراه دارد.


وی، به برنامه های این سازمان در پایان سال گذشته در راستای تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه های بهاره در سطح شهرستان ها و مرکز استان، تأمین و توزیع میوه مورد نیاز به میزان کافی، ذخیره سازی مناسب گوشت قرمز و مرغ منجمد بیش از نیاز مردم از فعالیت های این سازمان در راستای ارائه خدمات به مردم بوده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، ابراز کرد: برنامه های موثر دولت تدبیر و امید در جهت حمایت واقعی از تولید ملی با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و معدنی مبتنی بر محور استفاده از پتانسیل نفت، گاز و پتروشیمی استان همراه بوده که امیدواری خوبی در این بخش ایجاد کرده است.


نصیری، در پایان خاطرنشان کرد: تمام توان و تلاش خویش را نیز به کار خواهیم بست تا مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی استان به عنوان یک نیاز اساسی این حوزه راه اندازی شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 358086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha