فداکاری های شهدا، در هیچ قهرمان جنگی متبلور نمی شود

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل و تکریم از مادران شهدا، گفت: فداکاری و ایثارگری های شهدا، در هیچ قهرمان جنگی متبلور نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا شب گذشته(24 فروردین)در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.


در این مراسم مهندس ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، با اشاره به نقش شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: اگر ایثارگری و فداکاری شهدا نبود امروز ما همان شرایط قبل از انقلاب را داشتیم.


وی افزود: سخن گفتن در مقام شهیدان و خانواده های آنان بسیار سخت است زیرا درک رنج های آنان کار سختی است و ما هم با این خدمت ناچیز نمی توانیم از آنان قدر دانی کنیم.


استاندار کرمانشاه با اشاره به فداکاری های شهدا، گفت: این همه فداکاری، از خودگذشتگی، ایثار و تلاش در هیچ قهرمان جنگی متبلور نمی شود مگر در شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ما، که به دستور حضرت امام(ره) از آب و خاک این میهن جانانه دفاع کردند.


وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بیش از 30 هزار ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: این سند افتخار مردم این استان است.


رضایی بابادی، گفت: افتخار دارم در استانی خدمت می کنم که نقطه آغاز و پایان جنگ بوده است و مردمش به غیرت، مردانگی، اخلاق، دلیری، شجاعت و فداکاری معروفند.


وی همچنین با مژده ای هم به خانواده های شهدا داد و گفت: انشالله مشکل استخدام 575 نفر از اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران به زودی حل می شود.


مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در پیگیری نامه های این استان اشاره کرد و افزود: کرمانشاه بواسطه جنگ و عدم نوسازی و بازسازی استان با مشکلات فراوانی رو به رو است.


در ادامه مراد کوشکی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، نیز به جایگاه مادران شهدا اشاره کرد و افزود: شما با تربیت فرزندانتان توانستید از اسلام، امام و ایران دفاع کنید.


وی حضرت ام البنین(س) را الگوی مادران و همسران شهدا دانست و گفت: در واقعه عاشورا وقتی خبر شهادت فرزندانشان را حضرت ام البنین(س) دادند ایشان فرمودند همه فرزندانم و هر آنچه که در آسمان و زمین هست به فدای امام حسین(ع) و این نشان از بصیرت و ولایت مداری این بانوی بزرگ دارد.


کوشکی، افزود: مادران و همسران شهدای انقلاب و دفاع مقدس ما نیز با تاسی به راه و روش ائمه اطهار(ع) و خصوصاً حضرت ام البنین(س) از ولایت و آب و خاک میهن اسلامیان دفاع کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 358340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha