برگزاری مراسم رژه روز ارتش در فارس

خبرگزاری شبستان: فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در فارس گفت: مراسم رژه روز ارتش ساعت هشت و 30 دقیقه روز 29 فروردین با حضور یگان های برتر نیروهای ارتش، ناجا، سپاه و بسیج در فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر امیر سرتیپ دوم حسین محمدی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد امروز (26فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش رسانه ها و ارتباطات در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی صحیح و به موقع یک امر مهم است، گفت: رسانه ها نقاط قوت را به رسانه ها معرفی می کنند و رویکردشان نیز ایجاد امید و نشاط در جامعه است.


ارشد نظامی آجا در فارس در خصوص روز 29 فروردین نیز افزود: امنیت در هر جامعه ای اولویت اول قرار دارد و اگر امنیت نباشد سایر مولفه ها نیز عملکردی ندارند.


دکتر محمدی با تاکید بر اینکه حفظ تمامیت ارضی کشور به عهده ارتش گذاشته شده است که یک وظیفه بسیار سنگین است که ارتش نیز باید برای انجام این ماموریت باید خود را آماده کند، اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی و سپاه نیز در تامین امنیت همکاری می کنند.


وی با اشاره به تجهیزات و ملزومات کار باید در اختیار داشته باشد، افزود: در گذشته وابستگی نظامی داشتیم و اکنون از لحاظ ساخت سلاح ها به نقطه مهمی دست یافتیم.


امیر سرتیپ دوم محمدی افزود: نیروی انسانی تعلیم دیده یکی از مهمترین مواردی است که در ارتش مورد توجه قرار گرفته است، که این نیروی انسانی باید تعهد، تجربه، تخصص و دانش لازم را داشته باشد.


این مقام نظامی با اشاره به اینکه ما با دست خالی روبروی کشوری ایستادگی کردیم که تا بن دندان مسلح بود، اضافه کرد: دفاع مقدس تنها جنگی بود که کوچکترین امتیازی به دشمن ارائه نشد و ما پیروز بودیم که بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز، عملکرد ارتش در دفاع مقدس را نشان می دهد.


محمدی، ارتقا آمادگی رزمی و دفاعی را جز مهمترین وظایف ارتش در زمان صلح دانست، اظهار داشت: ارتش اکنون توانسته است در صنعت دفاعی کشور موفق باشد و خودکفا شود.
وی با یادآوری این مطلب که اسرائیل در برد موشک های شهاب و بالستیک ماست و همین مهم باعث می شود تا این رژیم جعلی ترس از برخورد با ایران اسلامی داشته باشد، اضافه کرد: با رویکرد دانش و توجه به دانش است که می توانیم به خودکفایی برسیم.


سرتیپ دوم محمدی با یادآوری این مطلب که ارتش بتواند شعار را جامعه عمل بپوشاند، افزود: یک مدیر جهادی باید یک توانایی هایی داشته باشد که در راس همه آنها ایمان و تعهد است که رویکرد یک مدیر جهادی باید یک رویکرد معنوی باشد.


ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس از برگزاری رزمایش در سوم خرداد ماه توسط نیروهای ارتش در منطقه اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اجرا کننده این رزمایش فارس است و یگان های دیگر نیز حضور خواهند داشت.


وی تصریح کرد: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از جانبازان و بازنشستگان، برنامه های فرهنگی، مسابقات ورزشی در سطح یگان ها، اجرای سقوط آزاد نیروهای ارتشی با تجهیزات ایرانی و محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از جمله برنامه هایی است که برای روز ارتش در نظر گرفته شده است.


وی افزود: مراسم رژه روز ارتش ساعت هشت و 30 دقیقه روز 29 فروردین با حضور یگان های برتر نیروهای ارتش، ناجا، سپاه و بسیج در استان فارس، در بلوار استقلال شیراز برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 358737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha