پول یارانه های پرداختی به مردم موجب افزایش قیمت ها شده است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: اجرای صحیح طرح هدفمندی سازی یارانه ها باید موجب کاهش نگرانی های اقتصادی مردم می شد اما بی تدبیری باعث شد پول یارانه های پرداختی به مردم افزایش قیمت ها را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، ظهر امروز( 26 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری در سال جدید، با تقدیر از تلاش مدیران دستگاه های اجرایی در سال 92، اظهار داشت: با تدبیر مدیران دستگاه های اجرایی و کنترل فرآیند در مدیریت نسبت سال گذشته باید سعی شود تا مردم تغییر در شرایط را حس کنند و دستگاه های اجرایی اقدامات موثری در اجرای دقیق مولفه های مدیریت جهادی را به منصه ظهور برسانند.


وی، با اشاره به اینکه در سال جدید مرحله دوم طرح هدفمندی سازی یارانه ها برای جراحی اقتصاد است و تلاش شده است تا مسائل و مشکلات این طرح در سال جاری مرتفع شود، تصریح کرد: تاکنون پرداخت یارانه موجب افزایش قیمت ها و تورم در جامعه شده است و دولت قبلی با توجه به افزایش قیمت در سال 90 تاکنون برای پرداخت یارانه ها با کسری بودجه موجه بوده و در این مرحله سعی داریم تا این مشکلات برطرف شود.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که دولت قبل با متوقف کردن پروژه های صنعتی سعی در پرداخت به موقع یارانه ها داشته است، افزود: اگر مردم بدانند که دولت در پرداخت یارانه ها با مشکل موجه است و دولت برای پرداخت این یارانه ها پروژه های عمرانی را متوقف کرده است مطمئنا از دریافت این مبالغ صرف نظر خواهند کرد.


خدابخش، گفت: بسیاری از مراجعات مردم به بنده از بابت بیکاری بوده و حتی خیلی از آنها می خواهند که یارانه را دریافت نکنند ولی کار آنها متوقف نشود.


وی، با اشاره به بدهی های دستگاه های اجرایی و بدهی 120 میلیارد تومانی اداره آب استان به پیمانکاران، یادآور شد: عدم پرداخت به موقع بدهی دولت به پیمانکاران موجب بیکاری خیل عظیمی از کارگران شده است و شاهد مراجعات روزانه کارگران به استانداری هستیم که این مشکل از بابت پرداخت های بدون حساب و کتاب دولت قبل بوده که سعی می شود در این مرحله این مشکلات حل شود.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که خود انصرافی موجب رونق اقتصادی خواهد شد، افزود: کسانی که از قشر مرفه هستند انصراف آنها برای اقشار آسیب پذیر خوب است اما حتی کسانی که به یارانه نیاز دارند اگر انصراف بدهند کشور از رکود خارج می شود و این یعنی اشتغال و رونق اقتصادی که هم به نفع دولت و هم به نفع مردم است با انصراف از 45 هزار تومان یعنی 800 میلیارد تومان در اختیار دولت که این پول صرف رونق اقتصادی استان ها خواهد شد.


خدابخش، با اشاره به بحث کیفیت در تولید در کلام مقام معظم رهبری از تمام دستگاه های اجرایی خواست تا نظارت بیشتری در محصولات تولیدی صنایع زیر مجموعه خود داشته باشند تا مردم با احساس رضایت بیشتر میل و رغبت خرید تولید داخل را داشته باشند و این موجب رونق هر چه بیشتر صنایع پایین دست و کارگاه های کوچک اقتصادی خواهد شد.


استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود از دستگاه های اجرایی خواست تا در توسعه شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان در استان همت بیشتر داشته باشند و تصریح کرد: در قانون بودجه ظرفیت های بسیار خوبی گنجانده شده است که با مطالعه چند باره این قانون می توانید با استفاده از این ظرفیت ها، برکات خوبی برای استان فراهم شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 358908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha