برگزاری یادواره 29 شهید روستای ده ‌برآفتاب بویراحمد

خبرگزاری شبستان: یادواره 29 شهید گلگون کفن روستای ده ‌برآفتاب شهرستان بویراحمد، 28 فروردین در گلزار شهدای این روستا برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید صادق عباس زاده، دبیر یادواره شهدای دهستان ده برآفتاب شهرستان بویراحمد امروز (26 فروردین) در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از واژه ‌هایی که توانست نقش حیاتی و محوری در سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی ایفا کند، همانا واژه ایثار و شهادت بود.
 

عباس زاده افزود: این مفهوم توسط رهبران انقلاب و در رأس آنها امام خمینی (ره) به خوبی تبیین و به برکت همین مفاهیم بود که ملت ایران توانست در مقابل دشمنان خارجی قد علم کند.

وی اظهار داشت: ادامه راه شهدا تضمینی برای ادامه و تقویت راه و هدف نسل جوان بوده و این روحیه انقلابی را باید همیشه در خود حفظ کنیم.

دبیر یادواره شهدای دهستان ده برآفتاب شهرستان بویراحمد با بیان این که ما باید در راهی که شهدا برای ما باز کردند، قدم بگذاریم، خاطر نشان کرد: یادواره 29 شهید گلگون ‌کفن روستای ده‌ برآفتاب بویراحمد، روز پنج‌شنبه 28 فروردین در گلزار شهدای این روستا برگزار می ‌شود.

عباس زاده با دعوت از عموم مردم برای شرکت در این مراسم معنوی، گفت: این یادواره ساعت 15:30 تا 17:30 عصر در گلزار شهدای این روستا برگزار می‌ شود.

شایان ذکر است، روستای سادات ده برآفتاب واقع در 15 کیلومتری شمال غرب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. اهالی روستا از سادات معروف به سادات آقامیر بوده و شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری است. این روستا 29 شهید و بیش از 400 رزمند و جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 358945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha