هزینه قبوض مدارس بیرجند در سال 92 پرداخت نشد/اعتبارات لازم اختصاص یافت

خبرگزاری شبستان: رئیس آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه هزینه‌های قبوض مدارس بیرجند به دلیل نبود اعتبارات پرداخت نشده است،گفت: امسال 470 میلیون ریال اعتبار بابت پرداخت قبوض مدارس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زمانی امروز ظهر(25 فروردین) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه نخست استانی در جذب سوادآموزی شده است.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان سال گذشته رتبه نخست شورای آموزش و پرورش در استان را کسب کرده، افزود: همچنین آموزش و پرورش شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه نخست استانی در حوزه مشاوره و امور تربیتی، گروه‌های آموزشی شده است.

 

رئیس آموزش و پرورش بیرجند گفت: همچنین سال گذشته رتبه نخست در ارائه کیفی برنامه مدارس چند پایه، رتبه دوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی کسب شده است.

 

زمانی به اجرای طرح ابتکاری یار مهربان در سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح در راستای تقویت انشاء نویسی دانش‌آموزان برگزار شده است.

 

ریشه کنی بیسوادی نیازمند کار جهادی است

وی با اشاره به اجرای طرح باسوادی بصورت پایلوت در خراسان جنوبی، بیان کرد: این شهرستان در جذب بی‌سوادی رتبه نخست را کسب کرده و باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه کاری جهادی صورت گیرد.

 

رئیس آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه هزینه‌های قبوض مدارس بیرجند پرداخت نشده است، عنوان کرد: امسال 470 میلیون ریال اعتبار بابت پرداخت قبوض مدارس اختصاص یافته است.

 

زمانی با اشاره به اینکه کم کاری در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان ضربات جبران‌ناپذیری را برای آحاد جامعه در بر دارد، گفت: باید با همکاری خانواده‌ها و آموزش و پرورش به نحو مطلوب و با اجرای برنامه‌های مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان پر شود.

 

وی یادآور شد: نوروز امسال 11 هزار نفر در مدارس بیرجند اسکان یافتند.

 

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در هفته معلم

رئیس آموزش و پرورش بیرجند از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در هفته معلم خبر داد و افزود: همچنین در روز معلم همایش پیاده‌روی آدینه 12 در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به هزینه‌های قبوض مدارس، گفت: ادارات آب وبرق و گاز نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

جلب مشارکت مردم در آموزش و پرورش
علی اکبر تناکی با بیان اینکه باید مشارکت مردمی در آموزش و پرورش جلب شود، بیان داشت: باید فرهنگ خودیاری مردم در همه امور ترویج شود.


وی با اشاره به اینکه کمک به آموزش و پرورش کمک به فرهنگ جامعه است، خاطر نشان کرد: جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند در هفته معلم برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 358960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha