سی‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: دبیر سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان در استان تهران از آغاز این رقابت در دو بخش دختران و پسران با حضور بیش از 2 هزار شرکت کننده طی روزهای 28و29 فروردین ماه خبر داد.

مجتبی جعفریان، کارشناس- مسئول قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و دبیر سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش‌آموزان در استان تهران با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها با حضور بیش از 2 هزار نفر شرکت‌کننده به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی در 4 مرحله شامل مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی با حضور بیش از دو هزار نفر از شرکت‌کنندگان از فردا 28 فروردین آغاز و تا جمعه 29 فروردین سال جاری ادامه دارد. گفتنی است، روز نخست این رقابت‌ها ویژه دانش‌آموزان دختر و روز دوم ویژه دانش‌آموزان پسر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف تهران به صورت تفکیک‌شده در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.

وی با اشاره به رشته‌های سی و دومین مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی تصریح کرد: این رقابت‌ها در رشته تفسیر، مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، قرائت تحقیق، حفظ قرآن، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن برگزار می‌شود. همچنین در بخش نماز رشته‌هایی همچون احکام، انشای نماز در مقطع شکوفه‌ها رشته آشنایی با مرجعیت و ویژه پسران رشته اذان برگزار می‌شود. شایان ذکر است، این رقابت‌ها در مرکز آموزش ضمن خدمت منطقه 4 وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان طاهرخانی، کوچه بوعلی شمالی برگزار می‌شود.

جعفریان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه رقابت‌های قرآنی استان تهران 10 اردیبهشت از ساعت 15 و 30 دقیقه در تالار فرهنگ واقع در خیابان انقلاب، خیابان حافظ و معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به همراه لوح تقدیر برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 359241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha