مساجد در حوزه تجلیل از معلمان ورود پیدا کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار قزوین با اشاره به ارزش بالای تجلیل از مقام معلم گفت: هیئت امنای مساجد می توانند از معلمان همان محل و یا همسایه مسجد دعوت کرده و در جمع مردم از آنها تقدیر و تشکر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز (28 فروردین) در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مناسبت های مهم در اردیبهشت ماه، روز معلم است که در برگزاری این روز نباید شهید مطهری را فراموش کنیم و به دلیل تجلیل از معلمان این شخصیت بزرگ را از یاد ببریم.
 

وی ادامه داد: شهید مطهری باید موضوع کارمان باشد و این امر در استان در دستور کار هیچ نهاد فرهنگی نیست.
 

استاندار قزوین اضافه کرد: ما بسیار تلاش کردیم که در قزوین جایی و ستاد متولی این شود که مطالعه آثار شهید مطهری را در برنامه قرار دهد و از همین رو نیز خواهش می کنیم آموزش و پرورش در این زمینه تدبیری کند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
 

وی عنوان کرد: ما از سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری فاصله گرفته ایم و باید در این حوزه حق مطلب ادا شود.
 

روزبه با اشاره به اهمیت تجلیل از مقام و منزلت معلم اظهار کرد: در تجلیل از مقام معلم باید نوآوری داشته باشیم تا بتوانیم این مهم را به فرهنگ تبدیل کنیم و نباید اینگونه باشد که فکر کنیم برای تجلیل از مقام معلم باید حتما با دست پر و هدیه وارد مدرسه شویم.
 

وی اعلام کرد: شاگردان می توانند برای معلم خود مراسم بزرگداشت بگیرند و البته این امر در برخی شهرها وجود دارد و می توانیم اقداماتی که سبقه انسانی، عاطفی و دینی دارد را در این حوزه انجام دهیم.
 

استاندار قزوین تصریح کرد: ما کج سلیقگی کردیم که هفته معلم را به این جلسات خلاصه می کنیم و برای اینکه از همه معلمان چه شاغل و چه بازنشسته تجلیل کنیم باید این کار را به سمت و سوی جامعه برده و به فرهنگ مبدل کنیم تا به صورت یک رویه درآید.
 

وی با طرح این سوال که مساجد ما در مورد معلمان چه می توانند بکنند خاطر نشان کرد: هیئت امنای مساجد می توانند از معلمان همان محل و یا همسایه مسجد دعوت کرده و در جمع مردم از آنها تقدیر و تشکر کنند و اگر در توان هیئت امنا بود با یک شاخه گل و یا کتاب این تقدیرصورت گیرد ولی در این بین کف قضییه را که تجلیل از مقام معلم است را نباید فراموش کنیم زیرا این کار ارزش و رسالت دارد.
 

روزبه با تأکید بر اینکه بدون نگاه مادی نیز می توان از مقام معلم تجلیل کرد، خاطر نشان کرد: کانون بازنشستگان می تواند از معلمانی که کسالت دارند، عیادت کند که این بهترین تجلیل است و اینگونه هر کس به وسع خود باید انجام وظیفه کند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 359577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha