فرهنگ هویت هر کشور و ملت است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا فرهنگ را هویت هر کشور و ملت دانست و گفت: بحث فرهنگ را در کشور جدی بگیریم تا شاهد رونق و پیشرفت جامعه در همه عرصه ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به غیورمردان ارتش در رده های مختلف تبریک گفت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان های نظامی کشورمان است که بر اساس قانون وظیفه پاسداری از تمامیت ارضی را برعهده دارد.


وی تصریح کرد: غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با گذشت از جانشان برای امنیت و اقتدار کشور ما گام بر می دارند و نمی گذارند آسایش و آرامش ما به خطر بیافتد.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه ارتشیان ما در طول دوران انقلاب اسلامی 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز را تقدیم کشور کرده اند، اظهار کرد: ارتشیان ما در دفاع از انقلاب اسلامی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده و این را همیشه به اثبات رسانده اند که مدافعان راستینی برای پاسداری از ارزش های انقلاب هستند.


حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: بدنه ارتش ما سالم است و این نیروی مقتدر و با عزت تحت راهنمایی های ولی امر مسلمین جهان آماده جانفشانی در راه انقلاب می باشد.


وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مادر امامت و همسر ولایت است و در سر تا سر نظام هستی چنین بانوی پاک و معصومی را سراغ نداریم.


خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای رسیدن به سعادت و خوشبختی است، افزود: زنان و دختران جامعه اسلامی با سرمشق قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) عفت، عفاف و حجاب، شوهرداری و تربیت فرزند را از حضرت فاطمه زهرا(س) یاد گرفته تا زندگی سعادتمندی داشته باشند.


امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: اگر الگوی زنان جامعه ایرانی حضرت فاطمه زهرا(س) باشد خیلی از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری ها در جامعه حل می شود.


حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه ولادت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب را تبریک گفت و افزود: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بود که با دست خالی انقلابی را به پیروزی رساند که امروز الگوی تمام ملت های آزادیخواه جهان شده است.


وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) گفت: سپاه پاسدران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی بوده که به نقش خود در حفاظت از انقلاب و نظام به خوبی ایفاء کرده است.


امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: فعالیت های سپاه از بدو تاسیس تاکنون چشمگیر بوده به طوریکه حضرت امام خمینی(ره) در توصیف این نهاد می گوید من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی گردد.


حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه سپاهیان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی، در دوران سازندگی و اکنون نیز در عرصه فرهنگی به نقش خود به خوبی عمل کرده و می کنند، گفت: این نهاد مبارک منشاء خدمات بسیاری بوده و در راستای آبادانی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده است.


وی به روز زمین پاک اشاره کرد و افزود: حفاظت از زمین و حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه باید در این راستا گام برداریم.


امام جمعه بندر آستارا گفت: خطرات و تهدیدات بزرگی کره زمین را تهدید می کند که همه باید دست به دست هم دهیم و زمین نعمت خدادای را حفظ کنیم تا زنده بماند.


حجت الاسلام حافظ نیا به سالروز انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرهنگ هویت هر ملت و کشوری است و هر جامعه ای که فرهنگ نداشته باشد بی هویت است.


خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان اینکه مقام معظم رهبری و بزرگان دین در مورد مقوله فرهنگ دغدغه و نگرانی دارند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده و این نگرانی ایشان در مورد مقوله فرهنگ را نشان می دهد و همه باید در راستای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه همت داشته باشیم.


وی بر جدی گرفتن فرهنگ در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ اهمیت اش از اقتصاد بالاتر است چرا که اگر فرهنگ ما درست باشد اقتصاد ما نیز پویا می شود.


امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه بندر آستارا خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی در تیر راس تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار دارد و توسعه زیر ساخت های فرهنگی بندر آستارا یک ضرورت است.


حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه در مقوله فرهنگ فقط به آمارها توجه شده است، گفت: باید آمارها را کنار گذاشت و با جدیت در بحث فرهنگ وارد شد تا شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 359710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha