دوره کلی گویی شعر آیینی تمام شده است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور گفت: نباید در خصوص شعر آیینی کلی گویی کنیم زیرا دوره کلی گویی تمام شده و باید نگاهی پژوهشگرانه را جایگزین کرده و موضوعات را به صورت خاص مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمدعلی مجاهدی جمعه شب (29 فروردین) در مراسم کنگره شعر فاطمی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شعر آیینی مورد توجه گسترده قرار گیرد و در این راستا باید همه تلاش کنند.


وی گفت: باید از حضرت زهرا(س) کمک بگیریم و در در پرتو عنایات فاطمی در مسیر شعر و ادب فارسی حرکتی بالنده داشته باشیم.


مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور تاکید کرد: در قلمرو شعر فاطمی نباید تنها به صفات حضرت زهرا(س) بسنده کرد بلکه باید دایره شعر آیینی را گسترده‌تر دید و در این راستا تلاش جدی داشته باشیم.


مجاهدی بیان داشت: در خصوص شعر فاطمی می‌توان به موضوعاتی از جمله مباحث توحیدی، مصایب تاریخی، صفات پسندیده و ده‌ها موضوع دیگر پرداخت.
 

وی بیان داشت: نباید در خصوص شعر آیینی کلی گویی کنیم زیرا دوره کلی گویی تمام شده و باید نگاهی پژوهشگرانه را جایگزین کرده و موضوعات را به صورت خاص مورد بررسی قرار دهیم.


مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور گفت: شاعران آیینی منابع شیعی را مطالعه کنند و بر اساس آن منابع معتبر شعر بگویند و اگر شعرا با چنین رویکردی وارد عرصه شوند می‌توانیم شاهد این باشیم که شعر آیینی و شعر فاطمی در مسیر صحیح حرکت کرده است.
 

مجاهدی تاکید کرد: حرکت در مسیر شعر فاطمی باید با نهایت دقت و توجه به مطالب مستند تاریخی دنبال شود و باید در شعر فاطمی به تمام روایت‌های موجود که درباره حضرت به ما رسیده است تحقیق و بررسی شود.


پایان پیام/

فاطمه عسگری

کد خبر 359730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha