همزمان با هفته زن؛ پیش‌نویس لایحه جدید بیمه زنان به دولت ارایه می‌شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از ارایه پیش‌نویس لایحه جدید بیمه زنان خانه‌دار به دولت همزمان با هفته زن خبر داد.

شهین‌دخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبستان با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار گفت: بیمه زنان خانه‌دار در بودجه سال 92 (ماده 93) گنجانده شده بود و سازمان تأمین اجتماعی نیز می‌بایستی این موضوع را پی‌گیری می‌کرد و به سرانجام می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار در لایحه بودجه سال 93 هم گنجانده شده است، اظهار کرد: منتهی شورای نگهبان به دلیل اینکه این موضوع باید به صورت دایمی در یک قانون لحاظ شود ایرادی به آن وارد کرد.

 

ملاوردی در ادامه افزود: همچنین مجلس نیز با توجه به بار مالی که بیمه زنان خانه‌دار داشت، نمی‌توانست به صورت طرح ورود پیدا کند که همه اینها از جمله عوامل اجرایی‌نشدن بیمه زنان خانه‌دار در سال گذشته بود.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از پیش‌نویس لایحه جدید بیمه زنان خانه‌دار در سال جدید خبر داد و تصریح کرد: ما جلسه‌ای با فراکسیون زنان مجلس برگزار کردیم که  مقرر شد در سال جدید، پیش‌نویس لایحه جدید بیمه زنان خانه‌دار را آماده ‌کنیم و همزمان با هفته زن به دولت ارایه دهیم.

 

وی با اشاره به تکلیف زنان اخراج‌شده اظهار کرد: در صورت وجود چنین موردی آنها می‌توانند از طریق ایمیل، سایت و تلفن امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مشکل خود را با ما در میان بگذارند و ما نیز در حد توان خود مشکلات آنها را پی‌گیری خواهیم کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 359847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha