باید تغییر نگرش نسبت به زنان در آموزش و پرورش صورت گیرد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت: باید اصلاح نگرش و ساختار سیستمی در آموزش و پرورش نسبت به زنان صورت گیرد تا زنان با توانمندی زیاد در برنامه‌های مختلف شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مهناز احمدی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز زن که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: همه نویسندگان و فقها در هنگام تکریم مقام زن به احسن الوجه از زنان یاد می‌کنند اما در عمل این‌گونه نیست.

 

وی افزود: در آموزش و پرورش یک جلسه در شورای آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و ما انتظار داریم تا حداقل از تصمیم‌گیران خانم هم وجود داشته باشد و از توانمندی خانم‌ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: مردان فرهیخته ما چه بخواهند و نخواهند ذاتا خیلی از نیازهایی که زنان می‌توانند درک کنند خداوند در وجودشان قرار نداده است، بنابراین نمی‌توانند در برخی از مسایل به‌ویژه مربوط به زنان تصمیم‌گیری کنند.

 

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در آموزش و پرورش تعداد زیادی از زنان مشغول به خدمت هستند، خاطرنشان کرد: مدیران مدرسه خط مقدم تعلیم و تربیت هستند و به عنوان نماینده دولت در مدرسه سیاست‌ها را اجرا می‌کنند اما همیشه درباره مدیریت بحث بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه حجاب تنها معطوف به مسایل زنان و دختران نیست، اظهار کرد: فقها باید بین حجاب زنان و مردان مرزبندی‌های روشن را بیان کنند تا باعث تقابل نشود و نسل جوان بهتر بتوانند آنچه را که از تعلیم و تربیت ائمه باقی مانده است را بپذیرند.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف دفتر زنان و خانواده آموزش و پرورش، معلمان زن، دانش‌آموزان دختر و خانواده آنان است، اظهار کرد: ما نیازمند اصلاح نگرش و تغییر ساختار سیستمی نسبت به بانوان هستیم و این اصلاح ساختار موجب می‌شود زنان در برنامه‌های مختلف حضور توانمند داشته باشند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 359902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha