ارومیه میزبان 700 نخبه قرآنی دانشگاه‌های پیام نور کشور

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، از برگزاری هیجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور در اردیبهشت سال جاری در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، علی ظهری، رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، صبح امروز(30فروردین) در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاهیان پیام نور کشور در ارومیه که با حضور مسئولان نهادهای مرتبط در سالن حوزه استاندار برگزار شد، گفت: اردیبهشت امسال میزبان 700 نخبه قرآنی از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور هستیم.


وی افزود: این مسابقات اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور، (22 تا 25 اردیبهشت) سال جاری در ارومیه برگزار می شود.


این مسئول، با بیان اینکه در این مسابقات نزدیک به 700 نفر دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف به رقابت می پردازند، تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقات، در مجموع 38 هزار نفر از دانشگاهیان پیام نور سراسر کشور ثبت نام کرده بودند که پس از دو مرحله مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی، نزدیک به 7هزار نفر به مرحله پایانی راه یافتند.


در ادامه جلسه، احمدی، مدیرکل دفتر استاندار آذربایجان غربی گفت: این مسابقات قرآنی فرصتی شایسته برای معرفی استان به نام متولی قرآنی درکشور است که مسئولان قرآنی و فرهنگی باید از این مقطع زمانی بیشترین استفاده را ببرند.


وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات بعنوان حاملان قرآن عملاً سفرای شایسته ای برای معرفی فرهنگ، تاریخ و باورهای اعتقادی مردم استان به کشور هستند.


این مسئول، بااشاره به اینکه حضور قاریان برجسته از سراسر کشور در استان آذربایجان غربی، فرصت و ظرفیت خوبی برای معرفی و شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های غنی دینی و فرهنگی استان است، گفت: سعی شده است در این مسابقات از داوران بنام و مشهور کشوری "احمد ابوالقاسمی" و "عباس امام جمعه" از اساتید بین المللی قرآن کریم بهرمند شویم.


گفتنی است، در پایان جلسه مدیران و مسئولان حاضر در جلسه نیز پس از بیان دیدگاه های خود با انگیزه های ستودنی آمادگی خود را برای مشارکت، همکاری و برگزاری هرچه با شکوه تر این مسابقات اعلام کردند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 359992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha