فداکاری های معلمان کردستانی در کتب درسی دوره ابتدایی ثبت می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ثبت فداکاری های مظفر ادهمی معلم فقید کامیارانی و علی محمدیان معلم فداکار مریوانی در کتب درسی دوره ابتدایی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، سالار عرفانی نسب، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز (30 فروردین) در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار داشت: معلمان کردستانی همواره جزو فعال ترین و زحمتکش ترین معلمان ایران اسلامی بوده و در شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی کردستان زحمات بسیاری را برای ترویج علم و دانش متحمل می شوند.

وی افزود: در کنار این زحمات طاقت فرسا همواره شاهد فرهنگ سازی ها و حرکات انسانی و خیرخواهانه بسیاری نیز توسط معلمان شریف و دلسوز کردستانی بوده ایم که در این میان فداکاری " ادهم مظفری" معلم فقید کامیارانی و فداکردن جان خویش برای نجات دانش آموزانش و فداکاری " علی محمدیان" معلم مریوانی که با برداشتن موی سر خویش برای همدردی با دانش آموزش شهره جهانیان شد را می توان اوج این فداکاری ها نامید.

عرفانی نسب خاطر نشان کرد: در همین راستا مکاتباتی با شورای برنامه ریزی کتب درسی انجام شده و مقرر شده است که فداکاری های معلمان کردستانی نیز در درس فداکاران کتاب فارسی دوره ابتدایی افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین از کسب رتبه دوم کشوری توسط آموزش و پرورش استان در خصوص پوشش دانش آموزان اول ابتدایی و کاهش مشکلات و موانع تحصیل آنان خبرداد.

عرفانی نسبت در ادامه سخنان خود نیز از باسوادی 92درصدی جمعیت 10 تا 49 سال استان خبرداد و افزود: با تمام توان برای رفع موانع پیش روی بی سوادی و ترک تحصیل دانش آموزان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات زیرساختی و امکاناتی نیز خوشبختانه طی چند سال اخیر با فعال شدن مجامع خیرین مدرسه ساز در استان و شهرستان ها شاهد خدمات ارزنده ای بوده ایم و امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی در استان شاهد تسهیل امور باشیم.

پایان پیام/

 

کد خبر 360078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha