جشن میلاد یاس نبوی در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: جشن میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) شب گذشته (30فروردین) با حضور جمعی کثیری از زائران و مجاوران در صحن و سرای بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جشن میلاد حضرت زهرا(س) در رواق بزرگ امام خمینی(ره)همراه با مدیحه سرایی، مولودی و سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری، کارشناس مذهبی با محوریت تبیین سیره اخلاقی حضرت زهرا(س) برای مشتاقان اهل بیت(ع)آن حضرت برگزار شد.


همچنین ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا(س) ویژه خواهران با حضور کارشناسان دینی خواهر در رواق‌های دارالاجابه و دارالحکمه با موضوع عفاف و حجاب در سیره فاطمی و سیره تربیتی آن حضرت در حرم رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سید حمید میرباقری، کارشناس مذهبی در رابطه با تبیین سیره اخلاقی حضرت زهرا(س) در جمع زائران رضوی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) ازهر گونه ناپاکی منزه است و در شان تولد ایشان سوره کوثر بر پیامبر(ص) نازل شد.


این کارشناس مذهبی مهمترین اقدام حضرت زهرا (س) را مسئله دفاع از ولایت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئله ولایتمداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) فردی نبوده است بلکه در واقع مسئله دفاع ازامت و اصل اسلام بوده است.


وی ادامه داد: حرکت حضرت فاطمه(س) برای دفاع از ولایت به عنوان حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی محسوب می شود.


حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه بانوان سیره زندگی حضرت زهرا (س)را الگو خویش قرار دهند، خاطرنشان کرد: بانوان می توانند با اسوه قرار دادن سیره حضرت زهرا(س) از زندگی پرباری بهره مند شوند.


وی در همین زمینه بیان داشت: رعایت اصل مشارکت در امور زندگی، اهمیت دادن به تربیت فرزندان، حاکمیت انضباط، نظم و برنامه بر زندگی، آگاهی به اوضاع و شرایط اجتماعی و سیاسی و فرمان پذیری از حضرت علی (ع) از جمله ویژگی های حضرت فاطمه(س)است که بانوان می توانند این سیره رفتاری حضرت را برای خویش الگو قرار دهند.


حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس بوده اند، افزود: زنان و دختران جامعه با اسوه قرار دادن این سیره رفتاری حضرت فاطمه (س) برای رسیدن به زندگی سرشارازمعنویت و انسانیت تلاش کنند.


وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات قرآن کریم خداشناسی، عفت و پاکدامنی، همسرداری، مادری دلسوز و مهربان، عبادت، جهاد و مبارزه پیگیر برای خدا از جمله فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) است، اذعان داشت: عبرت آموزی، تقویت ایمان، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، اندیشه، صبر و استقامت، احیای دین و تقوا از جمله سیره زندگی حضرت زهرا(س) است.


پایان پیام/


 

کد خبر 360155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha