حضرت زهرا(س)، اسوه ولایت مداری و الگوی آزادگی است

خبرگزاری شبستان: مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز در پیامی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) اسوه ولایت مداری و الگوی آزادگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز در پیامی ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک گفت.

 

متن پیام بدین شرح است:

حضرت زهرا(س) ریحانه بوستان نبوی است، شخصیتی عظیم و گرانقدر که بسیاری از مکاتب بشری در مقابل عظمت بزرگی انسانیت او سر ادب و تعظیم فرود آورده اند.

 

این مقام عالی قدر، در کنار پدرش رسول خدا(ع) و درخانه نبوّت رشد یافت، خانه اى که محلّ نزول وحى و آیه هاى قرآن بود.

 

آنچه از وجود مبارک و آسمانی حضرت زهرا مرضیه(ع) بر جای ماند، امامان معصوم(ع) و آخرین آن منجی بشریت حضرت مهدی(عج) است.

 

عظیم ترین درس ها در دل فهم ولایت مداری و دفاع از کیان ولایت از شخصیت وجودی و مطهر حضرت زهرا(س) است.

 

حضرت فاطمه زهرا مرضیه (س) در قسمتی از خطبه شریف خود می فرمایند: از درد سخن گفتن و از درد شنیدن با مردم بی درد ندانى که چه دردى است! به خدا سوگند، اگر پاى در میان مى نهادند و على را بر کارى که پیغمبر به عهده او نهاد، مى گذاردند، آسان آسان ایشان را به راه راست مى بُرد، و حقّ هر یک را بدو مى سپرد...

شگفتا! روزگار چه بوالعجب ها در پس پرده دارد و چه بازیچه ها یکى پس از دیگرى برون مى آرد.

راستى مردان شما چرا چنین کردند؟ و چه عذرى آوردند؟ دوست نمایانى غدّار، در حقّ دوستان ستمکار و سرانجام به کیفر ستمکارى خویش گرفتار.

سر را گذاشته و به دُم چسبیدند! پى عامى رفتند و از عالم نپرسیدند! نفرین بر مردمى نادان که تبهکارند و تبهکارى خود را نیکوکارى مى پندارند!

 

توجه و تامل به خطبه حضرت زهرا(س)، که الگوی برجسته زنان و مردان جامعه امروز است، یکی از راهبردهای رفتاری و فکری برای واقع شدن در مدار ولایت می تواند باشد.

 

اینجانب روز میلاد اسوه دفاع از ولایت و آزادگی را به تمامی مردان و زنان مومن و خداجوی تبریک و تهنیت می گویم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 360187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha