امنیت پایدار با مشارکت و همکاری تمامی اقشار جامعه محقق می شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان یزد، لازمه تحقق امنیت در کشور را در گرو همکاری و مشارکت تمام اقشار مختلف جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سردار منوچهر امان اللهی، فرمانده انتظامی استان یزد، ظهر امروز(31 فروردین) در جمع نمازگزاران مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد، نظم و امینت را از لازمه ها و مسائل اساسی هر ملت و جامعه دانست و گفت: برقراری نظم و امنیت در کشور در گرو همکاری و مشارکت تمامی اعضای جامعه است.

 

وی افزود: آنچه که پایه امنیت و نظم اجتماعی را تشکیل می دهد در اکثر موارد بسته به شرایط جامعه، اقشار، افراد، رفتار، عملکرد مردم در حوزه های مختلف و همچنین تعامل بین دستگاههای مربوطه و مردم است.

 

امان اللهی، بیشترین توقع مردم از پلیس را تامین امنیت دانست و افزود: همگان با عناوین مختلف با وظایف و ماموریت های پلیس سرو کار دارند لذا گستردگی ماموریت پلیس باعث ایجاد امنیت و حساسیت فوق العاده ای شده است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی برای انجام وظایف خود در جامعه از تمامی امکانات و ابزار استفاده می کند افزود: چنانچه اقشار مختلف جامعه از شرایط درک درستی داشته باشند و به موضوعات اجتماعی توجه و مشارکت کنند از بروز بسیاری از جرایم جلوگیری می شود.

 

فرمانده انتظامی استان یزد، حسن نظر، حمایت ها و پشتیبانی مردم را موجب قوت و دلگرمی پلیس دانست و اظهار داشت: در سایه عنایات خداوند متعال و با همکاری و همراهی مردم استان یزد و همچنین تلاش ماموران پلیس، در حوزه امنیت و جرایم، شرایط مناسبی را داریم و توفیقات خوبی را به دست آورده ایم و همچنین در حوزه پیشگیری هم کارنامه قابل قبولی داشته ایم به نحوی که در سرقت های مهم و جرایم خشن شاهد کاهش هستیم.

 

وی یکی دیگر ازاقدامات پلیس را آموزش همگانی و پیشگیری از معضلات اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از جرایم و مشکلات اجتماعی به علت ندانم کاری و آگاهی نداشتن از عواقب آنبه و جود می آید و آموزش همگانی پلیس تاثیرات بسیاری را بر روی افراد جامعه داشته است.

 

امان اللهی، بر لزوم گسترش آموزش همگانی در سطح جامع تاکید کرد و اظهار داشت: باید همگان در این خصوص با حساسیت، دقت و توجه وارد شوند و کمک کنند تا با ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه، از انحرافات، مسائل و مشکلات و معضلات اجتماعی در امان باشند.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 360404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha