برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت کردستان

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت در این دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت خبر داد.

دکتر طیب قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان برای اجرای برنامه های آموزشی با محوریت خود مراقبتی است که با همکاری ادارات، نهادها و مردم استان برگزار خواهند شد.


وی با اشاره به اینکه هفته سلامت امسال از 1 تا 7 اردیبهشت ماه با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی است، برگزاری کارگاه آموزشی خود مراقبتی و همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت را از مهمترین برنامه های هفته سلامت در این دانشگاه ذکر کرد.


این مقام مسئول افزود: ارسال بسته های آموزشی با موضوع خود مراقبتی به ادارات استان، نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری مسابقه بازیهای محلی، مسابقه های مختلف ورزشی، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره پخت غذاهای محلی از دیگر برنامه های این دانشگاه در هفته سلامت است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم کوهپیمایی، مسابقه ی دوچرخه سواری اهدای خون مسئولان، مدیران و کارکنان، برپایی پایگاه های سنجش سلامت، جنگ شادی و نشاط، از برنامه های این دانشگاه در هفته سلامت خواهد بود.


دکتر قدیمی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه افزود: برای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط باید فرهنگ سلامت را در میان تک تک افراد جامعه نهادینه کرد.

 

این مقام مسئول، آموزش و اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه و مردم را در ارتقاء سلامت موثر دانست و افزود: هدف از برگزاری برنامه های هفته سلامت حساس کردن و جلب توجه مردم به بحث سلامت بویژه تغذیه، ورزش و شیوه زندگی سالم است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در فرهنگ متعالی اسلام سلامتی به عنوان یک ارزش مطرح شده است و حفظ آن از واجبات دینی است زیراکه سلامتی بالاترین نعمت هاست.
 

پایان پیام/

کد خبر 360645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha