زنگ سلامت در مدارس لرستان نواخته شد

خبرگزاری شبستان: زنگ سلامت در نخستین روز هفته سلامت در مدارس استان لرستان به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، امیدعلی پاپی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی لرستان امروز(1اردیبهشت) در این مراسم گفت:ارتقای بهداشت و درمان سلامت عمومی را درپی دارد.


وی با بیان اینکه ارتقای سلامت و جسم و روان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: توجه به نکات بهداشتی باید در سنین کودکی به کودکان آموزش داده شود.


پاپی، با اشاره به سفارش های دین مبین اسلام در خصوص سلامت، اظهار داشت: عمل به سیره ائمه معصومین نسخه ای شفا بخش در حوزه سلامت است.


وی با اشاره به عملکرد بهداشت و درمانی کشور افزود: در طول عمر انقلاب جهش بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی رخ داده است.


این مقام مسئول، ادامه داد: توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در شهر ها و روستا ها، توسعه و تجهیز بیمارستان هاو مراکز علوم پزشکی از جمله خدمات انقلاب در حوزه بهداشت و درمان است.


وی ادامه داد: ریشه کنی بیمارهای همچون فلج اطفال و مالاریا و توسعه رشته دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی از دیگر دستاورد های انقلاب در حوزه سلامت است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی لرستان، در ادامه با بیان اینکه امروز بیماری ها سرطانی و حوادث رانندگی عمده عامل مرگ و میر هستند، افزود: جهت کاهش تلفات ناشی از این موارد نیز نیاز به مدیریت، برنامه ریزی است.


پاپی، خود مراقبتی را مهم ترین عامل مقابله با این دو معضل خواند و گفت: با مراقبت شخصی می توان از ابتلا به بیماری سرطان و بروز حوادث رانندگی جلوگیری کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 360717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha