تعلیم و تربیت صحیح بزرگترین سرمایه اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی های اساسی زمینه تربیت صحیح را در مدارس فراهم کند، گفت: تعلیم و تربیت صحیح بزرگترین سرمایه اجتماعی است.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش شب گذشته( 1اردیبهشت) در مراسم افتتاح پارلمان معلمان خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: طبق قانون مدنی کشور، هر نوع استخدامی باید به اطلاع تمامی افراد جامعه برسد بنابراین لازمه استخدام اولویت دار فرزندان فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش، تصویب قانون آن در مجلس شورای اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه امید داریم تا هر چه سریعتر این لایحه را تهیه کنیم و از طریق دولت به مجلس فرستاده و پیگیر به تصویب رسیدن آن شویم، افزود: فرزندان فرهنگیان با فرهنگ سازمان آموزش و پرورش آشناتر هستند و اگر معلمی در یک خانواده فرهنگی بچرخد تاثیرگذاری بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به استخدام نیروهای انسانی بومی گفت: بحث استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش از بوم برای بوم قطعی است و امسال به اجرا در می آید و در سال جاری و سهمیه هر منطقه را از همان بوم و برای همان بوم مشخص می کنیم.

 

فانی تصریح کرد: جابه جایی های نیروی انسانی به حداقل خواهد رسید و تجربه معلمان برای آنان باقی می ماند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از سرمایه های خود فاصله گرفته است، گفت: سرمایه های ما خیل عظیم منابع انسانی متعهد، دلسوز و با تجربه است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: بزرگترین سرمایه های اجتماعی دستگاه تعلیم و تربیت، امید، علاقه و حضور پرشور معلمان در صحنه های مختلف است و ما با همین سرمایه ها می توانیم شرایط بهتری را در آموزش و پرورش داشته باشیم.

 

فانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر وجود ابهام در نقش پارلمان فرهنگیان گفت: نقش پارلمان معلمان دارای ابهام است و تعریف روشنی از آن وجود ندارد اما کلیات آن مورد تائید است.

 

وی با بیان اینکه باید اساسنامه ای برای این پارلمان تدوین شده تا نقش و وظایف این مجموعه به طور روشن مشخص شود، گفت: باید برای معلمان زمینه ای فراهم شود تا بتوانند نظرات خود را به دستگاه تعلیم و تربیت منتقل کنند زیرا آموزش و پرورش خود را بی نیاز از مشارکت معلمان و پیشنهادهای آنان نمی داند.

 

 وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت را یکی از سیاست های این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: بخشی از این توسعه، مشارکت معلمان در برنامه ریزی های مدرسه است.

 

در ادامه این مراسم سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست های چهارگانه وزارت آموزش و پرورش درکنار ارتقای سطح کیفی مدیران، مشارکت همه جانبه در همه ابعاد آموزش و پرورش است.


وی افزود: ما اگر بخواهیم با سریع ترین راه ممکن، عدالت اجتماعی را برقرار کنیم باید دانش آموزان محروم را به دست معلمان با کفایت بسپاریم.


حسینی با تاکید بر مشارکت حداکثری فرهنگیان در امور آموزش و پرورش گفت: بنده از همان روز اول شروع کارم در خراسان رضوی، مشاوری را برای خود انتخاب کردم که روند ارتباط مرا با معلمان و فرهنگیان پیگیری کند.


وی، آموزش و پرورش را یک لشکر اقتصادی بزرگ اما زاغه نشین دانست و افزود: ما از 94 معلم خواسته ایم که 10 کمیسیون تشکیل دهند و از طریق این کمیسیون ها به صورت نظاممند؛ تمامی معلمان را در جریان برنامه های آموزش و پرورش قرار دهند.


حسینی تصریح کرد: این داد و ستدها به ارتقای کیفیت تصمیم گیری کمک می کند چرا که من؛ بدون معلمان هیچ تصمیمی نخواهم گرفت.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 360830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha