اختصاص 4 میلیارد تومان برای ساختمان جدید دادسرای گرگان

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری گلستان از راه اندازی بایگانی راکد و اختصاص اعتبار 4 میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید دادسرای گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری گلستان از راه اندازی ساختمان جدید برای بایگانی راکد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ساختمان 70 تا 80 هزار پرونده ای که هم اکنون فضای مناسبی برای نگهداری از آنها نداریم به این بایگانی فرستاده خواهد شد.


وی افزود: این پرونده ها پس از پالایش و ثبت در سیستم راهی این بایگانی می شوند.


فاضلیان همچنین از اختصاص 4 میلیارد تومان تومان اعتبار برای احداث ساختمان دادسرای گرگان خبر داد و تصریح کرد: با تامین 400 میلیون تومان از این اعتبار به زودی کلنگ آغاز ساخت ساختمان دادسرای گرگان به زمین زده خواهد شد.
 

وی در بخش دیگری با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دستگاه قضایی همواره با مردمی که یا حق شان پایمال شده است یا حقی را پایمال کرده اند مواجه بوده ایم، افزود: در هر دو گروه هستند افرادی که تلاش می کنند از طریق مسیرهای انحرافی دستیابی به اهداف و مقاصد خود را تسهیل کنند که همین امر حساسیت کار در دستگاه قضایی را دو چندان می کند.


رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه اعتماد، بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است، گفت: همکاران ما باید با همان عزت نفسی که بارها در آنان مشاهده کرده ایم مواظب باشند حقی پایمال نشود.


این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه باید همیشه مراقبت دائمی از نفس خویش را در راس برنامه های زندگی قرار دهیم، گفت: اگر در همه احوال خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم هرگز به بیراهه نخواهیم رفت.


عباس پوریانی، دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز، سلامت نفس را مهمترین ابزار کاری کارمندان خواند و گفت: سلامت نفس جلوی بسیاری از مفسده های احتمالی را می گیرد.


وی کمبود فضای اداری در دادسرای گرگان و کمبود فضای بایگانی راکد را از مهمترین مشکلات دادسرای مرکز استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تامین زمین و تسریع در ساخت و ساز ساختمان جدید دادسرا این مشکل نیز رفع شود.
 

برگزاری جشن میلاد کوثر در دادگستری مرکز استان / تقویت فضائل اخلاقی راهکار اساسی برای توسعه عدالت
رئیس کل دادگستری گلستان در جمع بانوان شاغل در دستگاه قضایی با تبریک زاد روز بزرگ بانوی فاطمه سلام الله علیها، از تلاش های بانوان شاغل در این دستگاه دستگاه تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه بررسی ها نشان می دهد بانوان شاغل در دستگاه قضایی استان علاوه بر رعایت شئوناتی که در شان یک بانوی مسلمان است در تحقق اهداف سازمانی نیز نقش به سزایی دارند.


وی افزود: در اهمیت مقام و جایگاه زنان همین بس که بانویی به عنوان الگو و اسوه برای آنان معرفی شده در آیات الهی و احادیث و روایات متعدد بارها از منزلت و بزرگواری ایشان سخن به میان آمده است.


فاضلیان تصریح کرد: زنان و دختران ما باید با شناخت ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار، الگوی رفتاری و شخصیتی وی را در همه ابعاد زندگی خانوادگی و شغلی خویش به کار گیرند.


وی با اشاره به ظلمی که در طول تاریخ بر زنان تحمیل شده است، گفت: اسلام در زمانی که زن به پایین ترین جایگاه انسانی خویش تنزل داده شد بود، با معرفی حضرت فاطمه سلام الله علیها، به زن حرمت و کرامکت انسانی بخشید.


فاضلیان در ادامه سخنان خود در جمع بانوان مجمع قرآنی دادگستری گلستان با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضا به برنامه های قرآنی، گفت: اگر بخواهیم عدالت را که مهمترین رسالت دستگاه قضایی است محقق کنیم باید به سمت تقویت فضائل اخلاقی و معنوی گام برداریم.


وی خواندن قرآن را ارزشمند برشمرد و افزود: همکاران ما باید علاوه بر قرائت قرآن، با معارف آن نیز آشنا و درس های آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.


به گزارش روابط عمومی دادگستری کل گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان قرآن را نقشه راه همه مسلمانان خواند و گفت: گرفتاری جوامع اسلامی و درگیری هایی که در برخی از این کشورها دیده می شود، نتیجه فاصله گرفتن از قرآن و تعالیم الهی آن است.


در ادامه این نشست بانوان کارمند دادگستری استان، مشکلات و نیازهای خود را با رئیس کل در میان گذاشتند.


پایان پیام/

کد خبر 360894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha