هفته سلامت به سال سلامت تبدیل می‌شود

خبرگزاری شبستان:وزیر بهداشت از تغییر سیمای خدمت در حوزه سلامت در نیمه دوم سال 93 ابراز امیدواری کرد و گفت: امسال هفته سلامت نداریم بلکه سال سلامت خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم ایمنی و سلامت گفت: برخورداری از غذای سالم و حلال تأثیر بسزایی در تأمین سلامت انسان سالم دارد و انسان سالم ،محور توسعه و ایجاد جامعه‌ای سالم است.

 

وی با بیان اینکه در کشور دستگاه‌های نظارتی قابل قبولی در حوزه غذا وجود ندارد، اظهار کرد: ساختارها در این حوزه قدیمی است و نظارت‌ها بیشتر متوجه واردات بوده و در مبادی ورودی برای اطمینان‌دادن به جامعه سلامت این محصولات به صورت نسبی ارزیابی می‌شود.

 

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه غذا را نظارت سخت‌گیرانه تنها در مقدمه کار دانست و گفت: ساختاری برای حضور مستمر ناظرین در بازار تعریف نشده است ضمن اینکه تعرفه‌ها در این حوزه ناچیز بوده و منابعی برای آن دیده نشده است.

 

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه است، تصریح کرد: این شورا چند سال است که به صورت واقعی تشکیل نشده و قرار است یکشنبه هفته آینده اولین جلسه این شورا در دولت یازدهم با ریاست رییس‌جمهور برگزار شود.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: امسال هفته سلامت نداریم بلکه سال سلامت داریم، همان‌طور که بارقه‌های آن توسط رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت با 2 بند امنیت غذایی مطرح و تولیت آن به عهده وزارت بهداشت گذاشته شد.

 

وی نکته مهم دیگر در حوزه سلامت را طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: البته کسانی که در این حوزه اظهار نظر کردند که صلاحیت لازم را نداشتند و قطعا ادعاهای آنها به واقعیت نخواهد پیوست اما امیدواریم در نیمه دوم سال 93 شاهد تلاش برای تغییر بیمه‌های خدمت در حوزه سلامت باشیم.

 

مصرف نمک در کشور 5/2 برابر مصرف جهانی است

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مردم ما 5/2 برابر میزان جهانی نمک مصرف می‌کنند که مصرف زیاد نمک باعث بروز بیماری فشار خون شده و در نتیجه 50 درصد مرگ‌ها به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی در کشور رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در ایران شاهد مصرف بیش از 38 درصدی شکر هستیم، اظهار کرد: امیدواریم اقدامی جدی در رفتاری که در نوع غذا، استفاده از مواد غذایی و نظارت فشلی داریم، صورت گیرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 360997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha