اتمام ساماندهی گلزار شهدا در روستاها

خبرگزاری شبستان: معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: ساماندهی گلزار های شهدای روستاها اعم از یک یا دو مزار باید ظرف سال 93 در روستاها به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، منوچهر حبیبی در مراسم تجلیل از بانوان دهیار استان بیان کرد: خدمات دولت از نیازهای مردم پیشی گرفته است و بالای 98 درصد روستاها آب آشامیدنی سالم، 100 درصد روستاها دارای برق و 70 درصد نیز زیرپوشش گازرسانی هستند.
 

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) ادامه داد: باید راه، منش و شیوه حضرت فاطمه (س) را در زندگی مان ساری و جارییکنیم زیرا راه درست و صلاح و مستقیم هم همین راه و مسیر است.
 

معاون امور عمرانی استانداری قزوین افزود: زندگی ایشان سراسر الگو برای ما است و با توجه به عمر و زندگی کوتاه اثرگذاری بسیار بالایی منش ایشان باعث شده است، با وجود گذشت زمان اثراتش را در جامعه مان بیشتر احساس می کنیم.
 

وی اعلام کرد: ما خواهان این هستیم که تعداد خانم های دارای مسئولیت در روستاها بیشتر شود، زیرا کار خانم ها ظریف و با دقت است و از شوراهای استان درخواست داریم از توانمندی های بانوان در رده های مختلف بهره ببرند.
 

حبیبی در ادامه بر تقویت تعاونی های روستایی تأکید کرد و گفت: در روستاها اقتصاد مقاومتی را که تاکید رهبری است، بیشتر از شهرها می توان عملی ساخت و با تقویت تعاونی های روستایی این امر تسریع خواهد یافت.
 

وی تأکید کرد: توجه به مناطق روستایی در راستای عدالت اجتماعی را باید مشهود سازیم و در این راستا اقدامات زیربنایی صورت گرفته که در روستاهای قابل سکونت از اقدامات موثری است.
 

معاون امور عمرانی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: نزدیک به 56 درصد اعتبارات تملک دارایی استان در روستاها هزینه می شود و جهت گیری دولت نیز بر این امر است که جمعیت روستاها افزایش یابد.
 

وی یادآور شد: باید در روستاهای دارای خانوار به وضعیت معیشتی مردم نیز توجه شود زیرا با اقتصادی شدن روستاها در حوزه های ایجاد مشاغل خانگی، کوچک و غیره مهاجرت به روستاها نیز افزایش خواهد داشت.
 

حبیبی تأکید کرد: سیاستگذاری در استان انجام شده است که چه مواردی باید با اولویت در روستاها اجرا شود که این موارد در 11 بند تدوین شده است.
 

وی اظهار کرد: 322 هزار نفر در روستاهای استان ساکن هستند که جمعیت روستایی 27 درصد جمعیت استان را شامل می شود، بنابراین توجه به محیط زیست تولید و کشاورزی نیز از اولویت های ما در روستاها است.
 

معاون امور عمرانی استانداری قزوین اعلام کرد: تکمیل و اتمام طرح های هادی روستایی بالای 20 خانوار از اولویت های اصلی باید باشد و دهیار به عنوان مدیر ارشد روستا باید ناظر این امور باشد و هیچ اقدامی نباید دور از نظارت دهیار در روستاها صورت گیرد.
 

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی نیز زیر ساخت و بستر همه خدمات در روستاهاست و مقاوم سازی خانه های روستایی با در اختیار قرار دادن اعتبارات لازم به بنیاد مسکن نیز از دیگر مواردی است که پیگیری آن باید توسط دهیاران باشد.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی افزود: ساماندهی گلزار های شهدای روستاها اعم از یک یا دو مزار باید ظرف سال 93 در روستاها به اتمام برسد.
 

وی افزود: راه اندازی دهیاری در روستاهاییبالای 30 خانوار جمعیت نیز در روستاهای باقیمانده، توجه به بیمه روستائیان تا 60 درصد تا پایان سال 93 و توجه ویژه به مسایل فرهنگی روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است که تحت عنوان شورای فرهنگی روستا به خصوص در اجرای نام گذاری سال که توسط رهبری صورت گیرد، باید در روستاها نیز همانند شهرها عملی شود که این امر نیز از وظایف دهیاران است.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 361002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha