دیدار مسوولان حوزه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: به مناسبت هفته سلامت مسوولان و مدیران حوزه سلامت و روسای بیمارستان های استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسن طاهر احمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، (2 اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه ولی فقیه کار در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به شعر هفته سلامت امسال گفت: امسال شعار هفته سلامت یک عمر سلامت با خود مراقبی است که اگر این شعار محقق شود جامعه ای سالم خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین بندهای سیاست‌های کلان حوزه سلامت بحث مقدم داشتن پیشگیری بر درمان است، ادامه داد: با پیشگیری بسیاری از هزینه های افرا و جامعه کاهش می یابد و این هزینه ها را می توان در بخش های دیگری اقتصادی مصرف کنیم.

 

طاهر‌احمدی اظهار داشت: با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری به جای درمان، می‌توانیم سطح سلامت را در جامعه افزایش دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی قابل پیشگیری است و 50 درصد سرطان‌ها به عنوان مهلک‌ترین بیماری‌ها با ورزش، تغذیه مناسب و پرهیز از مصرف دخانیات قابل پیشگیری است که این مهم نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی عمومی دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ و فرهنگ سازی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های والای دینی و انسانی در جوامع برقرار شود زمینه برای علم، اقتصاد و سیاست سالم و کارآمد فراهم می‌شود و در غیر این صورت علم و اقتصاد شکوفا نشده و جوامع دچار سیاست زدگی می‌شوند.


پایان پیام/

کد خبر 361055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha