تغییر سبک زندگی در جامعه باعث عدم تحرک و ایجاد بیماری ها شده است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تغییر سبک زندگی باعث شده تا عدم تحرک در زندگی افراد اتفاق بیفتد و بیماری های مختلف بیش از پیش در جامعه دیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر حیدر صفرپور، مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز (2اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: هفته سلامت از یک تا هفتم اردیبهشت با شعار "یک عمر سلامتی با خود مراقبتی" برگزار می شود.


وی با تاکید بر اینکه ورزش باید به عنوان یک برنامه جامع در زندگی مردم گنجانده شود، اظهار داشت: غرفه های سلامت در بوستان آزادی دائر شده است و مشاوره های مختلف بهداشتی به ویژه در بخش ورزشی به مردم ارائه می کنند.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دوچرخه سواری خانوادگی روز پنج شنبه 4 اردیبهشت ماه از پل زرگری تا مجتمع ولایت از ساعت 7 برگزار می

شود، یادآور شد: پیاده روی خانوادگی از بیمارستان چمران تا پل زرگری نیز مورد نظر قرار گرفته است.

 

وی با یادآوری این مطلب که برنامه ریزی برای شهرستان ها نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: مسابقات مختلف ورزشی درون خوابگاهی برای دانشجویان دختر و پسر در نظر گرفته شده است.


دکتر حیدرپور اضافه کرد: تغییر سبک زندگی باعث شده تا عدم تحرک در زندگی افراد اتفاق بیفتد که بیماری های قلبی و عروقی، سرطان های دستگاه گوارش و تنفسی بیش از پیش در جامعه دیده می شود که داشتن برنامه منظم ورزشی درصد بیماری ها را کاهش می دهد.


وی از افتتاح زمین چمن مصنوعی مجتمع ولایت در شیراز خبر داد و یادآور شد: این زمین در ماه های آینده افتتاح می شود.


پایان پیام/

کد خبر 361065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha