زنان اولین مربیان خانواده/ نقش پنهان زنان خانه دار در اقتصاد جامعه

خبرگزاری شبستان: سرپرست جدید دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان لازمه توفیق در حوزه زنان را توجه و تلاش همه آحاد جامعه دانست و گفت: زنان می توانند تحول عظیم در اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، فائزه عبداللهی، سرپرست جدید دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه با نگاه بخشی نمی توان مسائل این حوزه را در سیر تحولات اجتماعی سامان داد، گفت: وقتی بارها بحث اعتدال را مطرح می کنیم باید آن را در اندیشه، تعامل و عمل و غیره شاهد باشیم.


وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در فرهنگ به عنوان اولین مربیان و آموزگاران خانواده، خاطرنشان کرد: نقش پنهان زنان خانه دار در اقتصاد جامعه و خانواده و روی آوردن زنان در جامعه به تولیدات ملی تا اصلاح الگوی مصرف و مدیریت انرژی می تواند تحول عظیم در اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.


عبداللهی افزود: ما نیاز به ارائه الگوهای عملی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تعلیم و تربیت برای یک برنامه جامع نگر در حوزه زنان داریم تا هم خود را ساخته و هم به دیگران کمک کنیم.


وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درآخرین دیدار با زنان فرهیخته و نخبه، تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای برای تدوین راهبردهای صحیح در قبال مسائل مهم زن و خانواده را ضروری عنوان کردند، اظهارامیدواری کرد: تدابیر لازم برای ایجاد چنین مرکزی اتخاذ شود.
 

سرپرست جدید دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری الگوی زن مسلمان را به جامعه بشری به عنوان راهی برای حریت روح با حفظ کرامت زن معرفی کردند.


عبداللهی گفت: خدای را سپاس می گوییم که در ایام میلاد با سعادت کوثر بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) که به حق، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر نام گرفته است فرصتی فراهم آمد تا ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن الگوی بشریت و انسان های آزاده از این فرصت به منظور شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های زنان، مادران و دختران کشورمان به متولیان امور و جهانیان بهره برده و نگاه و توجه آنان را به موقعیت، جایگاه، حقوق و مطالبات زنان معطوف بداریم.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، وی اظهارامیدواری کرد: در دولت تدبیر و امید بتوانیم خدمتی به آحاد مردم داشته باشیم و معتقدیم که عزم و برنامه این دولت برای خدمت به مردم محدود به ظرفیت اداره کل امور بانوان وخانواده نیست.
 

به گفته سرپرست جدید دفتر بانوان و خانواده استانداری، دولت خود را خدمتگزار آحاد مردم می داند که نیمی از آنان بانوان هستند و به نظر می رسد در حوزه زنان باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا کاستی ها و نواقص جبران شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 361099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha