ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد دهلران تشکیل شد

خبرگزاری شبستان: ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مرزی دهلران با حضور مدیران این کانون ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(3 اردیبهشت) در این نشست، گفت: طرح آسمانی ها در تابستان سال جاری با هدف غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه در حال حاضر 38 کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: تشکیل کلاس های آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، برپایی کلاس های قرائت و حفظ قرآن کریم و برگزاری مسابقات ورزشی در بین اعضای کانون های مساجد فعالیت های تابستانی کانون ها قرار دارد.


چراغی پور، در ادامه با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی ها همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته برنامه های کانون ها در سال جاری بیشتر با محوریت فعالیت های قرآنی، دینی و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی خواهد بود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، یادآور شد: برای اجرای برنامه های اوقات فراغت در این کانون ها مبالغی از طریق ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با حمایت اداره کل ارشاد ایلام در نظر گرفته شده که با توجه به فعالیت هر کانون در انجام برنامه های اوقات فراغت این مبالغ واریز خواهد شد.


وی، در ادامه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توجه به فرهنگ و مدیریت جهادی، ابراز کرد: در برنامه های اوقات فراغت سال جاری تلاش می شود که برنامه های متنوع فرهنگی در راستای فرهنگ سازی دینی و اسلامی در سطح کانون های مساجد اجرا گردد.


چراغی پور، با بیان اینکه در حال حاضر 243 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 154 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند برنامه های ویژه ای در سطح این کانون ها اجرا خواهد شد.


گفتنی است، در پایان این نشست، مسئولان، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دهلران در خصوص غنی کردن اوقات فراغت جوانان در این شهرستان و برنامه های فرهنگی به بحث و تبادل نظر کردند.


پایان پیام/

 

کد خبر 361284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha