ثبت نام اعتکاف خراسان جنوبی 10 اردیبهشت آغاز می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از 10 اردیبهشت در سطح استان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی امروز (3 اردیبهشت) در جلسه برنامه ریزی اعتکاف خراسان جنوبی گفت: ثبت نام معتکفان در هر مسجد تا پر شدن ظرفیت مساجد ادامه دارد.


وی ماه رجب را ماه تلفیق ولایت و بندگی دانست و افزود: مراسم معنوی اعتکاف، راهی برای یافتن مسیر خود‌سازی انسان است و شرکت در این مراسم معنوی، سبب جهت‌گیری درست در زندگی انسان می‌شود.


معاون فرهنگی آموزشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتکاف، معنوی‌ترین برنامه در طول زندگی انسان برای انس و الفت با پروردگار است، ادامه داد: گاهی طراوت و شادابی روح به دلیل کثرت گناهان دچار خدشه می‌شود که در مقابل اعتکاف سبب صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به روح می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه دشمنان سعی می‌کنند جوانان را از هر آنچه که به عنوان مظاهر دینی است، دور کنند، بیان کرد: بر همین اساس تبلیغات سوء را علیه شرکت پرشور جوانان در این مراسم معنوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.


حجت الاسلام سلم ابادی از شرکت 10 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به همزمان بودن با ایام امتحانات نسبت به سال قبل کاهش داشت و امیدواریم امسال جمعیت بیشتری در استان معتکف شوند.


وی با بیان اینکه حدود 81 درصد از معتکفین سال گذشته خواهران و حدود 19 درصد برادران بوده اند، گفترد: 44 درصد معتکفین در روستاها و 56 درصد را ساکنین شهرها تشکیل داده بودند.


وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در سطح 166 مسجد استان برگزار شده است؛ یادآور شد: شهرستان بیرجند با 22 مسجد در جایگاه نخست و شوسف با 3 مسجد در رتبه آخر از نظر تعداد مساجد برگزار کننده اعتکاف بوده اند.


سلم آبادی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تمامی امکانات و تجهیزات برای حضور جوانان در این مراسم معنوی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام در مساجد به وسیله نرم افزاری که در اختیار رابطین هر مسجد قرار داده شده انجام خواهد پذیرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 361349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha