راه اندازی 200 باب مرکز خانه نور در کانون های مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از راه اندازی 200 باب مرکز خانه نور در کانون های مساجد کشور خبر داد و گفت: با این افزایش، تعداد خانه های نور به 1120 باب می رسد.

محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اعلام خبر راه اندازی 200 باب مرکز خانه نور در کانون های مساجد کشور به خبرنگار شبستان گفت: این تعداد خانه نور سهمیه سال 92 است که قرار است امسال در جوار مساجد ایجاد شود.

وی افزود: با راه اندازی این مراکز جدید، تعداد خانه های نور کانون های فرهنگی هنری مساجد از 920 باب به 1120 باب افزایش می یابد.
جعفری بیان کرد: به هر کدام از خانه های نور که امسال در جوار مساجد ایجاد می شود تا سقف 300 هزار تومان اعتبار اختصاص می یابد که این اعتبار هم اکنون به حساب دبیرخانه استان ها واریز شده است. البته سهمیه استان ها در راه اندازی این مراکز متفاوت است.

شایان ذکر است خانه های نور به مراکزی اطلاق می شود که به استناد بند 3 مصوبه شماره 302 مورخ 18/12/1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن را در رشته های مختلف قرآنی عهده دار می شود و تحت نظر دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اداره می شود.
طرح تلاوت نور، برگزاری جلسات تفسیر و آموزش قرآن، محافل انس با قرآن، جلسات سنتی قرآن، مسابقات قرآنی، برگزاری جلسات در زمینه- های احکام، عقاید و اخلاق و برنامه های دینی در مناسبت های مختلف از جمله برنامه هایی است که در مراکز خانه های نور دنبال می شود.
هماهنگی با سایر کانون ها و همکاری با دبیرخانه استان برای اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی از سوی دفتر قرآن و عترت ستاد عالی نیز از جمله برنامه های این مراکز است.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 361363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha