کارگاه نقد و بررسی شعر در ایلام برگزار شد

خبرگزاری شبستان: کارگاه نقد و بررسی شعر با حضور جلیل صفربیگی از شاعران برجسته ایلامی در شهرستان در شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رضا زینی وندیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر، صبح امروز(3 اردیبهشت)در حاشیه برگزاری این کارگاه، گفت: این کار گاه آموزشی با حضور بیش از 50 نفر از شاعران و علاقه مندان حوزه شعر و ادبیات در این شهرستان برگزار شده است.


وی، با بیان اینکه این کارگاه بر همکاری موسسه فرهنگی و هنری عصر پیام ایلام و انجمن ادبی ولایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، افزود: شکوفایی، پرورش و به فعلیت رساندن پتانسل های شعری شهرستان، سنجش و ارتقای توانایی شاعران شهرستان از اهداف این کارگاه بوده است.


مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دره شهر، تصریح کرد: برگزاری این کارگاه تاثیر به سزایی در برقراری پیوند میان نسل جوان شعر با پیشکسوتان حوزه ادبیات و امکان آشنایی و هم افزایی هنرمندان حوزه شعر و منتقدان این عرصه دارد.
زینی وندیان، ابراز کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی آسیب شناسی حوزه های مختلف شعر و ادبیات در شهرستان، لزوم آموزش های مقدماتی و ضروری در راستای آشنایی با فنون، اصول، قالب ها و حوزه های مختلف ادبیات، تعامل سارنده و موثر با اساتید و منتقدان برجسته استان و کشور به منظور تقویت و رشد ادبیات استان را به دنبال دارد.


جلیل صفربیگی، نیز در این کارگاه، گفت: شهرستان دره شهر ظرفیت ها و پتانسل های خوبی در حوزه شعر و ادبیات دارد که باید نهادهای فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.


وی، خواستار چاپ کتاب گزیده اشعار شاعران شهرستان دره شهر شد و خاطرنشان کرد: شاعران جوان نیز باید سعی کنند که با مطالعه و کار بیشتر زمینه ارتقای مضمونی اشعار خود را فراهم کنند.


گفتنی است، این کارگاه با حضور پیشکسوتان شعر دره شهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 361391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha