تغییر رئیس سازمان زندان ها و رئیس دادگستری تهران/طرح ویژه ستاد دیه

خبرگزاری شبستان: اسماعیلی ارتقای سمت قضایی یافت، رئیس سازمان زندان ها و رئیس دادگستری تهران تغییر کردند، طرح ویژه ستاد دیه برای آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیرعمدبعضی از اخبار قضایی هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، اسماعیلی ارتقای سمت قضایی یافت، رئیس سازمان زندان ها و رئیس دادگستری تهران تغییر کردند، طرح ویژه ستاد دیه برای آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیرعمدبعضی از اخبار قضایی هفته ای که گذشت بود. اخبا رو رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

قوه قضاییه از این پس هیچ‌گونه تسامحی در مقابل فتنه‌گران نخواهد داشت

رئیس قوه قضائیه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با ایجاد هرگونه فضاسازی، نشر اکاذیب و اخلال در امنیت ملی با هدف احیای فتنه‌گری و فعال کردن فتنه‌گران در کشور خبر داد و گفت: دستگاه قضایی از این پس در برخوردهای عادلانه خود با فضاسازی‌های فتنه‌گرانه هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد.
 

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به جریانات اخیر رسانه‌ای و هجمه‌هایی که علیه قوه قضاییه و نظام اسلامی به بهانه بازرسی زندان از سوی برخی رسانه‌های داخلی در همراهی با رسانه‌های خارجی صورت گرفته است گفت: بازرسی‌های صورت گرفته در زندان اوین، وظیفه‌ای قانونی و عادی در سازمان زندانها بوده و حسب گزارش رئیس محترم سازمان هیچ خلافی صورت نگرفته است اما گویا جریان فتنه این حرکت کاملاً قانونی را بهانه‌ای برای میدان آمدن دوباره دیده و عده‌ای از درون کشور در هماهنگی و همراهی با دشمنان و معاندان خارجی در صدد زنده کردن جریان فتنه هستند.
 

تغییر رئیس سازمان زندانها ربطی به وقایع اخیر ندارد/ اسماعیلی ارتقای سمت قضایی یافت
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تغییر رئیس سازمان زندانها هیچ ارتباطی با حادثه اخیر در زندان اوین ندارد و انتخاب غلامحسین اسماعیلی در سمت ریاست دادگستری استان تهران ارتقاء محسوب می شود.
 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در خصوص تغییر رئیس سازمان زندانها و ارتباط آن با اتفاقات اخیر بند 350 زندان اوین اظهار داشت: این موضوع هیچ ارتباط با اتفاقات اخیر در زندان اوین ندارد.حضور غلامحسین اسماعیلی در سمت ریاست دادگستری استان تهران ارتقا محسوب می شود.
 

رئیس سازمان زندان ها و رئیس دادگستری تهران تغییر کردند/ جهانگیر جانشین اسماعیلی شد
رئیس قوه قضائیه طی حکمی علی اصغر جهانگیر را به ریاست سازمان زندان‌ها منصوب کرد.
جناب آقای اصغر جهانگیر
نظر به تجربیات مدیریتی و ارزنده شما در قوه قضاییه به موجب این ابلاغ جنابعالی به ریاست سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منصوب می‌شوید.
امید است با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه و انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.
آیت الله آملی لاریجانی همچنین با صدور حکم دیگری غلامحسین اسماعیلی را به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر تهران منصوب کرد.
 

طرح ویژه ستاد دیه برای آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیرعمد
قائم مقام ستاد دیه کشور از طرح ویژه این ستاد برای آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیر عمد خبر داد.
 

ناصر جعفرقلی قائم‌مقام ستاد دیه کشور با ارسال نامه‌ای به تمام مدیران ستاد دیه سراسر کشور از آنها خواست با انجام تدابیر لازم، زمینه آزادی تمام زندانیان زن جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند را فراهم کنند.
 

در این نامه آمده است: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید رئیس معزز قوه‌قضاییه مبنی بر ازادی زندانیان زن واجد شرایط، به مناسبت میلاد باسعادت سرور بانوان دو عالم، حضرت فاطمه زهرا و به منظور تکریم و بزرگداشت مقام والای زن، ستاد دیه کشور در نظر دارد نسبت به آزادی جمعیت 100 نفری زندانیان نسوان که به دلیل جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در زندان‌های کشور تحمل کیفر حبس می‌کنند، اقدامی ویژه نماید. علی‌ایحال با توجه به بخشنامه شماره 1/5959/300 اسفندماه سال قبل مبنی بر اولویت اول بودن آزادی زنان زندانی تحت حمایت ستاد دیه، به ویژه آنهایی که سرپرست خانواد خود هستند، مستدعی است ضمن تلاش حداکثری جهت اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان، اولیای‌دم و طلبکاران و همچنین با توجه به آورده مددجویان مذکور و رعایت شیوه‌نامه‌های ارسالی، نسبت به آزادی آنان اقدام نموده و نتیجه را در اولین فرصت به این ستاد اعلام فرمایید.
 

قیمت دیه سال 93 اعلام شد
طی بخشنامه‌ای از سوی رئیس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه سال 1393 اعلام شد. متن این بخشنامه به شرح ذیل است: در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماههای غیرحرام از ابتدای سال 1393، مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تعیین می‌گردد.
 

آزادی شهرام جزایری تابع علاقه یا عدم علاقه فرد یا افراد خاصی نیست
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی گفت: محکومیت شهرام جزایری نه به پایان رسیده و نه مشمول عفو رهبری شده است.
 

غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین وضعیت شهرام جزایری اظهار داشت: آزادی شهرام جزایری تابع علاقه و عدم علاقه فرد یا افراد خاصی نیست و بایستی محکومیت فرد تمام شود یا اگر بخشی از محکومیت باقی مانده مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گیرد که در این پرونده، شهرام جزایری نه مورد عفو قرار گرفته و نه محکومیتش تمام شده است.
خبرنگار پرسید: " در حکم قضایی شهرام جزایری تاریخ پایان حبس وی مهر ماه سال گذشته ثبت شده است، این موضوع صحت دارد؟" که رئیس سازمان زندانها در پاسخ گفت: علت این است که در یکی از حکم های جزایری بعد از ثبت پرینت، از ناحیه مرجع قضایی تصمیم جدیدی گرفته شده است.
 

خاوری به دادگاه وکیل معرفی کرد/ حکم اعدام مه آفرید اجرا می شود
رئیس سازمان بازرسی با تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه جمهوری و آب پردیس و رد مال مه آفرید گفت: محاکمه محمود خاوری با توجه به اینکه وی وکیل معرفی کرده ، دیگر به صورت غیابی نخواهد بود.
 

ناصر سراج در در پاسخ به خبرنگار مهر درباره محاکمه خاوری اظهار داشت: هر زمان محاکمه وی آغاز شود در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد. این متهم به دادگاه وکیلی را معرفی کرده که با توجه به معرفی وکیل محاکمه و رای به صورت غیابی نخواهد بود.
 

وی درباره حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و مرگ دو زن در جریان آن نیز گفت: تحقیقات در این پرونده تمام شده و پرونده را همراه گزارش سازمان بازرسی به دادستانی، وزارت کشور و شورای شهر فرستادیم.
 

امیدواریم قانونمداری در دولت روحانی مشهودتر باشد/ حساب احمدی نژاد از بقیه جداست
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امیدواریم در دولت آقای روحانی قانونمداری بیشتر ملموس و مشهود باشد.
 

حجت الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت از دستگاههای دولتی در دولت جدید نسبت به دولت احمدی نژاد، اظهار داشت: هنوز نمی توان در خصوص کاهش یا افزایش پرونده ها در دولت آقای روحانی اظهار نظر کرد.
 

وی در خصوص اینکه رئیس جمهور اعلام کرده خط قرمز دولت قانون است نیز گفت: ان شاء الله همین طور خواهد شد، ما هم کمک می کنیم.
 

خبرنگاری پرسید احمدی نژاد نیز همین موضع را اعلام کرده بود که رئیس دیوان عدالت در پاسخ گفت احمدی نژاد را که نمی توان با دیگران مقایسه کرد. وی حسابش جداست. امیدواریم در این دولت قانونمداری بیشتر ملموس و مشهود باشد. در آینده نزدیک با معاونت حقوقی ادارات دولتی جلسه ای خواهیم گذاشت و با آنها صحبت خواهیم کرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 361651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha