ابعاد واقعه صحرای طبس هنوز ناشناخته است

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مرکز مطالعات نیروی هوایی با تاکید بر اینکه هنوز بعد از گذشت سالها ابعاد واقعه بزرگ صحرای طبس ناشناخته است، گفت: امدادهای الهی در صحرای طبس، افتضاحی ماندگار برای تاریخ آمریکا رقم زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی، از دوستان نزدیک شهید بابایی امروز (4 اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: یکی از عوامل پیشتازی پرسنل ارتش در پیوستن به انقلاب اسلامی ایران وابستگی نظامی ایران به استکبار در زمان طاغوت بود.


وی با اشاره به اینکه استکبار در آن زمان با تمام نقاط ضعف و قوت و امکانات ایران آشنایی داشت، افزود: آمریکا به اندازه ای به پیروزی در حمله به صحرای طبس اطمینان داشت که رئیس جمهور وقت آمریکا، دستور اجرای آن عملیات را صادر کرد.


وی با تاکید بر اینکه واقعه صحرای طبس یک عامل مهم بازدارنده نظامی برای کشور آمریکا شد که دیگر حتی تصور حمله به ایران را در ذهن خود متصور نشود، گفت: توطئه بزرگ آمریکا توسط امدادهای غیبی و طوفان شن در صحرای طبس خنثی شد و آن افتضاح برای تاریخ آمریکا به وجود آمد.


پژوهشگر مرکز مطالعات نیروی هوایی با تاکید بر اینکه هنوز بعد از گذشت سالها ابعاد این توطئه ناشناخته است، گفت: اندیشه و استراتژی مردم ایران با استکبار به رهبری آمریکا آشتی ناپذیر است.


وی با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق افزود: سه فاکتور "لطف الهی، رهبر پیامبرگونه امام خمینی(ره) و احیای پتاسیل های نهفته در ملت ایران" باعث پیروزی ایران در جنگ با عراق شد.


خلبان خلیلی منزلت و جایگاه خانواده های شهدا را بسیار بلند و رفیع دانست و بیان داشت: باری دیگر با آرمانهای شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کنیم و همچون کوهی استوار در پشت ولایت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 361663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha