ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حسرت هایمان را حسرت های معنوی می سازد

خبرگزاری شبستان: مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت:اگر بخواهیم حسرت نسبت به ارزش ها و درجات الهی را جایگزین ارزش های مادی در جامعه کنیم،راهش ترویج فرهنگ ایثاراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام ماندگاری، مدیر موسسه روایت سیره شهدا امروز (4 اردیبهشت) در همایش ملی تجلیل از سازمان ها و موسسات و فعالان حوزوی راهیان نور تصریح کرد: راهیان نور نماد یک عزم ملی برای تحقق یک امر زیبا بود، آن هم زیارت مقتل شهداست.


وی ادامه داد: عزم ملی و مدیریت جهادی که رهبری فرموده اند در راهیان نور تحقق پیدا کرد، همچنانکه هشت سال دفاع مقدس نماد یک عزم ملی در ایران اسلامی وبد و امام راحل فرمودند که جنگ در راس امور است و همه آمدند.


مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به فعالیت های فراوان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: این تلاش ها برای این است که این فرهنگ در اوج فرهنگ های حاکم بر این مملکت قرار گیرد و اگر این عزم ملی تداوم یافت ما سه ثمره خواهیم داشت.


وی افزود: اولین ثمره آن ایجاد حسرت می باشد، همانگونه که در فرهنگ اهل بیت (ع) و زیارت عاشورا هم می بینیم، هر جا صحبت از شهاددت است، جمله "الهم ارزقنا" هم هست.


ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حسرت هایمان را حسرت های معنوی می سازد
وی گفت: اگر ما بخواهیم، حسرت نسبت به ارزش ها و درجات الهی را جایگزین ارزش های مادی در جامعه کنیم، راهش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به آیات 26 و 27 سوره یاسین ادامه داد: در این عرصه باید عزم ملی داشته باشیم ولی می بینیم که تلویزیون ما مثلا فلان لوازم و مجتمع ها و تجهیزات را تبلیغ می کند و به قول یکی از آقایان مگر ما چقدر می توانیم، کباب بخوریم که مثلا فلان کباب پز را هم بخریم.


بگذارید جوانان ما به شهیدانی مثل حجت والازاده تبدیل شوند
وی با تاکید بر نقش رسانه های در تبلیغ فرهنگ جهاد و شهادت در بین جوانان خاطرنشان کرد: بگذارید جوان ما مثلا به شهید حجت والازاده از اردبیل تبدیل شود که خدمت رییس جمهور وقت (آیت الله خامنه ای) می رسد تا برای اعزام خود به جبهه از ایشان امضاء بگیرد.


وی ادامه داد: دومین ثمره ای که حاصل می شود، آشنایی جوانان ما با ویژگی فرهنگ جهاد و شهادت که همان قربت می باشد، است.


مدیر موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: جوانان با وقوف به این مسئله می دانند که اگر قرار است در این راه قدم بردارند باید غریبانه و مظلومانه قدم بردارند.


وی گفت: دیگر ثمره این فرهنگ اتمام حجت است برای آنهایی که می گویند نمی شود و نمی توانیم ولی ما می گوییم، می شود و می توانیم، این فرهنگ می تواند سبک زندگی اسلامی را در جامعه جاری کند.


در جریان دستگیری ریگی گره کار با زیارت عاشورا باز شد
حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: بر اساس این فرهنگ ما می گوییم در زندگی لازم نیست استانداردهای غربی رارعایت کنیم بلکه باید استانداردهای اسلامی رعایت شود و وقتی بچه ها با این فرهنگ انس بگیرند همه کارها با پارتی آسمانی و الهی و توسل به جلو می رود، همانگونه که در جریان دستگیری ریگی گره کار با زیارت عاشورا باز شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 361675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha