آغار مرحله اول سرکشی از کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: مسئول کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری، از مرحله اول سرکشی از کانون های مساجد روستاها و شهرستان ها خبر داد.

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول کانون های مساجد چهارمحال وبختیاری، امروز(7اردیبهشت) با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: کار در عرصه عقاید، اخلاق دینی، احکام و نسل جوان مهم ترین رویکرد و برنامه های کانون های مساجد است.

 

وی تصریح کرد: اگر کانون های روستایی به نحو شایسته‌ای به وظایف خود عمل کنند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت، توسعه و آبادانی کشور دارند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از کانون های این استان در روستاها راه اندازی شده است، افزود: مساجد روستایی در ایام و مناسبت‌های مذهبی از فعال‌ترین مساجد استان هستند که با تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری زمینه فعالیت‌های دینی و مذهبی در طول سال با حضور جوانان و نوجوانان روستایی فراهم شده است.

 

حجت الاسلام یوسفی، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی در کنار مساجد باعث جذب جوانان و نوجوانان مناطق روستایی به مساجد شده و زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مناطق شده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: روستا جامعه‌ای بسیار پرظرفیت است و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده و بهره‌برداری کرد، بر این اساس کانون‌ها باید در این زمینه برنامه‌های خوب عملی داشته باشند و با استفاده از ذوق هنری به مسئله خودکفایی روستا پرداخت تا بدینوسیله وابستگی و دلبستگی اجتماعی روستا حفظ شود.

 

وی هدف از بازدید از کانونه ای مساجد روستایی را بررسی وضعیت اموال، دفتر مالی عنوان کرد و اذعان داشت: تکمیل شناسنامه های فرهنگی ویژه کانون های روستایی را از دیگر اهداف این بازدید به شمار می رود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 362314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha