450 مسجد در خراسان رضوی میزبان معتکفین

خبرگزاری شبستان: مسئول امور مساجد و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: 450 مسجد در سطح استان و 120 مسجد در سطح شهر مشهد میزبان معتکفین است.

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسئول امور مساجد و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص ثبت نام اعتکاف سال 93، به خبرنگار شبستان در مشهد، اظهار داشت: مساجد متقاضی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف تا ( 12 اردیبهشت) با مراجعه به سایت www.etekaf.ir اقدام به ثبت نام کنند.


وی با اشاره به اینکه معتکفین می توانند از دو طریق در مراسم اعتکاف مساجد شرکت کنند، گفـت: معتکفین می توانند به سایت اشاره شده مراجعه و مسجد مورد نظر خود را انتخاب کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.


حجت الاسلام رحمتی در همین زمینه ادامه داد: همچنین معتکفین می توانند با مراجعه حضوری به مساجد برگزار کننده برای شرکت در این مراسم معنوی اقدام کنند.

 

وی به پیش بینی می شود 120 مسجد در سطح مشهد و 450 مسجد در سطح استان میزبان معتکفان در سال 93 باشند، تصریح کرد: مساجدی که به عنوان مسجد جامع در منطقه شهرت داشته باشند امکان پذیرش معتکفین را دارند و مساجدی که ظرفیت کافی برای برگزاری این مراسم را نداشته باشند در صورت ثبت نام انتخاب نخواهند شد.

 

حضور بیش از 40 هزار نفر در مراسم اعتکاف 93 مشهد

حجت الاسلام رحمتی از پیش بینی حضور بیش از 40 هزار نفر در مراسم اعتکاف 93 در مساجد سطح مشهد خبر داد و ابراز کرد: سال گذشته حدود 40 هزار نفر در مراسم اعتکاف سطح مشهد شرکت داشتند.
 

وی افزود: مسئولین برگزار کننده اعتکاف مساجد موظفند لیست اسامی افراد متقاضی شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را در سایت اعلام شده به منظور اطلاع کافی از آمار معتکفین و هزینه های اخذ شده درج کنند.

 

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 100 نفر در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد حرم رضوی شرکت می کنند که تعداد شرکت کنندگان در آیین معنوی اعتکاف سال جاری به دلیل ساخت و سازهای این مسجد کاهش 2 هزار نفری داشته است، اذعان داشت: برای مراسم اعتکاف 93 مسجد گوهرشاد حدود 100 هزار نفر ثبت نام کرده اند که سعی خواهیم کرد ظرفیت پذیرفته نشده در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد را به سمت مساجد سطح شهر سوق دهیم.

 

اطلاع رسانی ضعیف صدا و سیما در رابطه با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف
وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه اطلاع رسانی رسانه ها و به خصوص صدا و سیما برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد سطح شهر ضعیف است و با اطلاع رسانی دقیق و به موقع می توان مردم را به این سمت و سو راهنمایی کرد.

 
وی افزود: گردهمایی روز چهارشنبه (10 اردبیهشت) ساعت 17 با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولین هیئت امناء و مسئولین اعتکاف در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری اعتکاف 93 در مساجد برگزار می شود.


مسئول امور مساجد و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: برای اطلاع رسانی عموم مردم برای شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد سطح شهر در میادین و درب ورودی مساجد بنر و پوستر نصب خواهد شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 362360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha